ساخت پنل خورشیدی با قابلیت تولید هیدروژن مایع

ساخت پنل خورشیدی با قابلیت تولید هیدروژن مایع

به گزارش لیمو بلاگ یك گروه تحقیقاتی از كشور بلژیك برای نخستین بار موفق به ساخت پنل خورشیدی با قابلیت تولید ۲۵۰ لیتر هیدروژن مایع در روز شدند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپكتروم، مهمترین كاربرد پنل های خورشیدی، تبدیل فوتون های نور به جریان الكتریسیته است، اما این دفعه محققان بلژیكی با نوآوری موفق به ساخت پنل خورشیدی هیدروژن ساز شدند.
یكی از مهمترین كاربردهای هیدروژن مایع، گرم كردن منازل بدون تولید حتی یك گرم گاز گلخانه ای است.
پنل خورشیدی با دریافت بخار آب و جدا كردن اتم های اكسیژن و هیدروژن، مقدار قابل توجهی هیدروژن مایع تولید می كند.
به قول محققان، در صورت وارد شدن این طرح به فاز تجاری می توان مشكلات موجود در اقتصاد جهانی هیدروژن را برطرف كرد. امروزه در فرایند تجاری ساخت هیدروژن مایع از گاز طبیعی استفاده می شود. با عنایت به نقش منفی سوخت های فسیلی در گرمایش زمین، محققان با این راهكار جدید از تأثیر منفی سوخت های فسیلی جلوگیری كردند.
مهمترین تمایز پنل خورشیدی محققان بلژیكی با سایر سیستم های هیدروژن ساز در قابلیت جداسازی مستقیم هیدروژن و اكسیژن در یك دستگاه و با نور مستقیم خورشید است.
معمولاً در سیستم های مشابه از برق سبز برای فرایند الكترولیت آب استفاده می شود كه معمولاً راندمان قابل توجهی ندارد.
محققان در مرحله آزمایشی موفق شدند تا هر روز به صورت میانگین ۲۵۰ لیتر هیدروژن تولید كنند. شایان ذكر است كه این رقم به تنهایی یك ركورد جهانی به حساب می آید.
هر پنل خورشیدی دارای ۱.۶۵ متر عرض و ۱.۹۰ متر ارتفاع است، همینطور هر پنل خورشیدی با ۲۱۰ وات توان خروجی می تواند حدود ۱۵ درصد از انرژی دریافتی از خورشید را به هیدروژن مایع تبدیل كند.




1397/12/25
12:13:53
5.0 / 5
4684
تگهای خبر: تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴