پیشنهاد ستاد نانو برای جذب سرمایه های سرمایه گذاران سنتی به حوزه های دانش بنیان

پیشنهاد ستاد نانو برای جذب سرمایه های سرمایه گذاران سنتی به حوزه های دانش بنیان

به گزارش لیمو بلاگ دبیر ستاد نانو با اشاره به تجربه این ستاد در اعزام شرکت های فناور به کشورهای چین و روسیه برای توسعه بازار آنها اظهار داشت: در نشستی که این شرکتها با سرمایه گذاران طرف های خارجی داشتند، بیشتر به معرفی توانمندی های خود پرداختند تا محصولات تولید شد و این امر نشان میدهد که ما به فرهنگ سازی در این عرصه نیاز داریم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در رویداد "ارائه به سرمایه گذار استارت آپ های فعال در زمینه فناوری" با تاکید بر پشتیبانی از محققان ایرانی مقیم خارج، اضافه کرد: ما دراین زمینه بیشتر به دنبال معرفی الگوهای مطرح در این عرصه هستیم؛ چونکه اگر در پی گردش مغزها هستیم، در حقیقت به دنبال متخصصان دارای دانش فنی هستیم.
وی افزود: ما دراین زمینه در پی این هستیم که این متخصصان تنها استاد دانشگاه نشوند؛ چونکه ظرفیت ها دراین زمینه پر شده و توانایی جذب بیشتر وجود ندارد و این افراد بجای آنکه بر روی صندلی بنشینند و حقوق بگیرند، نسبت به توسعه یک فناوری، اقدام و از آن ارزش افزوده و ثروت آفرینی کنند.
سرکار با اعلان اینکه فرهنگ توسعه دانش بنیان در کشور نهادینه شده است، اشاره کرد: اگر بتوانیم دراین زمینه الگوهای موفقی را ارائه دهیم، ارزش افزوده زیادی در پی خواهد داشت.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به ضرورت هدایت سرمایه گذاران سنتی به حوزه های دانش بنیان، تصریح کرد: ما دراین زمینه نیاز به فرهنگ سازی و ترویج داریم؛ چونکه سرمایه گذاران سنتی پس از سرمایه گذاری همیشه به دنبال چرخش مالی و ارزش افزوده بالا در مدت زمان کم هستند، ولی اگر بتوانیم الگوهای موفقی را دراین زمینه معرفی نماییم که دارای ارزش افزوده بالاتری است، طیف سرمایه های سرمایه گذاران سنتی نیز جذب بازار دانش بنیان ها خواهد شد.
سرکار، به برگزاری این رویداد اشاره نمود و با اعلان اینکه نخستین جلسه این رویداد امروز برگزار شد، افزود: جلسات دیگر این جلسه نیز در آینده نزدیک نیز برگزار خواهد شد؛ چونکه امروز شاهد بودیم که طرح های با ارزشی ارائه شد و همین طور باتوجه به سوالات فنی که پرسیده شد، این رویداد جنبه های آموزشی نیز داشته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو به بیان تجربه این ستاد در اعزام شرکت های دانش بنیان به روسیه و چین بمنظور توسعه بازار آنها پرداخت و اظهار داشت: در جلسه ای که میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و سرمایه گذاران کشورهای چین و روسیه برگزار شد، نمایندگان این شرکتها بیشتر به بیان توانمندی های خود پرداختند تا معرفی محصولات خود به طرف خارجی و این امر نشان میدهد که ما باید این شرکتها را از قبل آماده می کردیم.
وی با اعلان اینکه در رویداد امروز، شرکتها با آمادگی خوبی حاضر شدند، اضافه کرد: امیدوار هستم این جلسه به امروز ختم نشود و سرمایه گذاران با صاحبان فناوری در تماس باشند و امیدوار هستم در هفته های آتی شاهد باشیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از شرکت های حاضر در این رویداد موفق شده باشند که سرمایه های لازم را کسب کنند.
سرکار اشاره کرد: این امر برای ما هم خوب است و بهتر از آن رضایت سرمایه گذاران است که پس از ۲ تا ۳ سال خروجی هایی از سرمایه گذاری خود به دست آوردند. موفقیت در این حوزه سبب خواهد شد که سرمایه های بیشتری جذب بازار دانش بنیان ها شود.




منبع:

1400/12/16
10:10:29
5.0 / 5
499
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , سنتی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳