آخرین فرصت ارسال مقاله به کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی

آخرین فرصت ارسال مقاله به کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی

به گزارش لیمو بلاگ دبیر بیست و نهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی ضمن اعلام آخرین فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس، اظهار داشت: اعلام نتایج اولیه ارزیابی مقالات ۳۰ مهر ۱۴۰۱ تعیین شده است.


دکتر بهمن وحیدی دبیر کنفرانس در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه آخرین فرصت ارسال مقاله به این کنفرانس ۱۵ مرداد ماه و آخرین فرصت ارسال نسخه نهایی مقالات به همراه فایل پاورپوینت ۵ آذر ماه است، اظهار داشت: زمان برگزاری این کنفرانس ۳۰ آذر و ۱ دیماه سال جاری است؛ قرار است در این کنفرانس از رساله ها و رساله های برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که تا یک سال قبل از برگزاری کنفرانس دفاع شده باشند، توسط کمیته ی علمی کنفرانس و انجمن علمی مهندسی پزشکی ایران در دو سطح برتر و شایسته تقدیر و قدردانی به ­عمل آید.
وی دانشمندان و پژوهشگران برتر داخل و خارج را از سخنرانان مدعو برای عرضه جدید ترین دستاوردهای علمی دانست و تصریح کرد: این کنفرانس توسط دانشگاه تهران و با حمایت انجمن مهندسی پزشکی ایران با هدف گردهمایی متخصصان و پژوهش گران برگزار می گردد.
عضو کمیته تخصصی فنی و مهندسی انتشارات دانشگاه تهران برگزاری کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های این کنفرانس دانست و تصریح کرد: مقالات فارسی در پایگاه اطلاعاتی علوم جهان اسلام و مقالات انگلیسی در موسسه مهندسان برق IEEE نمایه می شوند.
وحیدی، شمار اعضای کمیته ی علمی این کنفرانس را ۴۲ نفر از اساتید برجسته و بنام داخل و خارج کشور برشمرد و اضافه کرد: ۳۴ نفر از اعضای کمیته ی علمی از دانشگاه های معتبر داخلی و ۸ نفر از خارج از کشور هستند. در اختتامیه این کنفرانس در تاریخ اول دیماه از مقالات برتر در شاخه های تخصصی تقدیر می شود.
ارائه مباحث از پردازش سیگنال های حیاتی تا پزشکی از راه دور و سامانه های دارویی
دبیر بیست و نهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی درباره مباحث اصلی این کنفرانس، اظهار داشت: پردازش سیگنال های حیاتی، انفورماتیک زیستی، مهندسی بافت، مهندسی بیومواد، مدل سازی سامانه های زیستی، بیومکانیک ورزش، ادوات زیستی، مهندسی اعصاب، پردازش تصاویر پزشکی، مکانیک سیالات زیستی، اندازه گیری زیستی، توان بخشی، بیوالکترونیک، مهندسی زیست شیمی، رباتیک، مهندسی قلبی و تنفسی، پزشکی از راه دور و سامانه های دارویی از محورهای اصلی این کنفرانس است.
دانشیار دانشگاه تهران، مهندسی زیست پزشکی را شامل شاخه های مختلف بیومکانیک، بیومتریال و بیو الکتریک برشمرد و اضافه کرد: همه این شاخه ها در حوزه های بهداشت و درمان از بحث تجهیزات پزشکی تا حوزه های مختلف تشخیص و درمان بیماری ها فعالیت می نمایند.
وی ساخت ایمپلنت ­های دندانی، وسایل توانبخشی بیماری های مغز و اعصاب و اعصاب و روان، ارتز و پروتز، استنت­ های عروقی و ارولوژی، دستگاه کمک بطنی قلب، اکسیژنراتور و.... را از فعالیت ها در این عرصه دانست و تصریح کرد: متخصصان این حوزه در یک بعد در حوزه تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها به تجهیز و تعمیر مشغولند و در بعد دیگر شماری از متخصصان در شرکتهای دانش بنیان در ساخت تجهیزات قلبی مانند الکتروشوک، ابزارهای فیزیوتراپی، ارتوپدی، تصویربرداری، مهندسی ورزش و.... فعالیت می نمایند.
دبیر بیست و نهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی ایران در تعریف مهندسی زیست پزشکی، اظهار داشت: در مهندسی زیست پزشکی با ترکیبی از علوم مهندسی مرتفع ساختن نیازهای بهداشت و درمان در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات پزشکی و هم ساخت ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها مورد نظر است. این رشته کاربرد علوم فنی و مهندسی در کمک رساندن به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری هاست.
وحیدی افزود: مهندسی زیست پزشکی یکی از نوین ترین رشته هایی است که قدم به عرصه فناوری جهانی نهاده و این رشته بدین منظور بوجود آمده است تا پزشکان را در تشخیص و درمان یاری دهد. مهندسی پزشکی دقت و تنوع در تشخیص را گسترش داده است، به صورتی که امروزه غالباً تشخیص بدون دستگاه ها امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: تابحال دستگاه هایی همچون EEG، ECG، MRI، CT-Scan کمک بسیار بزرگی به پزشکی کرده اند و در امتداد وسایل تشخیصی، وسایل و ابزارهای درمانی گسترش یافته تا بیماران به گونه موثرتری تحت درمان قرار گیرند که در این خصوص میتوان سمعک، ونتیلاتور، دیالیز(تراکافت)، فراصوت(اولتراسوند) و کاربردهای متعدد لیزر را نام برد.
این دارنده اعتبار پژوهشی مرحوم دکتر «کاظمی آشتیانی» که از جانب بنیاد ملی نخبگان اعطا می شود، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری اولین کنفرانس در حوزه مهندسی پزشکی با عنوان «بررسی مسائل مهندسی پزشکی در ایران و جهان» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آذرماه سال ۱۳۶۶ مفهوم رشته مهندسی پزشکی و نقش آن در رفع نیازهای رو به رشد کشور در حوزه بهداشت و درمان تعمیق شد و حرکت به سمت توسعه این رشته در دانشگاه های مختلف کشور شتابی مضاعف پیدا کرد.
جدایی وزارت علوم و بهداشت از محدودیت های این حوزه تخصصی
عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی پزشکی ایران رویکرد این کنفرانس را ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و تصریح کرد: از محدودیت های این حوزه تخصصی جدایی وزارت علوم و بهداشت است. دانشگاه های اجراکننده این رشته در وزارت علوم و اما طرح مسأله باید از وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن باشد که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وحیدی با بیان اینکه امروز متخصصان این حوزه در صنعت و دانشگاه حرفی برای گفتن دارند، اضافه کرد: همینطور این متخصصان در شرکتهای دانش بنیان با محصولات صادرات محور و عرضه مقالات برتر علمی در سطح بین المللی در حوزه فناوری و تجاری سازی در جهان مطرح هستند.
دبیر بیست و نهمین کنفرانس ملی و هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی ایران ضمن اشاره به برگزاری پنل تخصصی در زمینه تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: در این کنفرانس مسابقه ملی ایده بازار مهندسی زیست پزشکی و نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و با هدف معرفی و آشنایی آخرین تولیدات در این عرصه دایر می شود.




منبع:

1401/04/24
17:21:39
5.0 / 5
463
تگهای خبر: الكترونیك , بیمارستان , بین المللی , پزشكی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲