دو نانوساختار پرکاربرد در ثبت اختراعات

دو نانوساختار پرکاربرد در ثبت اختراعات

به گزارش لیمو بلاگ، نانولوله های کربنی با بیشتر از ۴۳ هزار ثبت پتنت، بالاترین نرخ استفاده از نانومواد را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها گرافن در جایگاه دوم قرار دارد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بررسی بانک اطلاعاتی استت نانو نشان داده است که نانولوله های کربنی با ۴۳ هزار و ۳۹۵ پتنت، بالاترین نرخ استفاده از نانومواد در پتنت ها را به خود اختصاص داده اند. پس از آن، گرافن با ۲۱ هزار و ۳۲۹ پتنت قرار دارد.
در رتبه سوم، نانوکامپوزیت ها قرار دارند و بعد از آن نانوسیم، نقاط کوانتومی، نانوالیاف و ترکیبات نانو بلوری هستند.
این در شرایطی است که نانولوله های کربنی در مقالات هم بالاترین سهم را به خود اختصاص داده اند و بعد از آن نانوکامپوزیت، مواد نانوبلوری، گرافن و مواد نانوحفره ای قرار دارند.
اما در قسمت محصولات شرایط کاملا متفاوت می باشد و نانوذرات بیشترین سهم را در بین مقالات انتشار یافته داشته و بعد از آن گرافن، نانولیپوزم و نانو الیاف قرار دارد.
برپایه اطلاعات بانک استت نانو، میانگین ارجاع به هر مقاله ای که در آن از نانولوله های کربنی استفاده شده ۳٫۰۵ است و این رقم برای گرافن ۳٫۲۲ است. از این منظر، گرافن ارجاعات بیشتری را به خود جلب کرده است.
به نقل از ستاد نانو، جستجوی بیشتر این بانک نشان داد که در بین نانوساختارها، Mxene (نوعی کریستال توده ای) و Borophene (یا بوروفن یک تک لایه اتمی کریستالی از بور است) به همراه نانوسیالات بالاترین نرخ رشد استفاده در پتنت های حوزه فناوری نانو را داشته اند.
در بانک اطلاعاتی استت نانو، بیشتر از ۲ میلیون مقاله، ۲۲۹ هزار پتنت و ۴۱۰۰ محصول درج شده است که در آنها از ۵۴ نوع نانوساختار مختلف استفاده شده است.



1401/09/19
15:37:19
5.0 / 5
465
تگهای خبر: فناوری , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳