رفع نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

رفع نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

به گزارش لیمو بلاگ، یک سیستم پیشرفته برای نخستین بار می تواند با گوش کردن به صدای بخش های مختلف موتور خودرو اشکالات آنرا شناسایی کند تا برای رفع نقص اقدام گردد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، در حالیکه بعضی از مشکلات مکانیکی به سادگی توسط سنسورهای داخل خودرو قابل تشخیص هستند، موارد دیگری وجود دارند که کمی پیچیده تر هستند. سیستم V۲M طوری طراحی شده است که با گوش دادن به صدای بخش های مختلف خودرو و با استفاده از ماژول های داخلی خود قادر به عیب یابی است.
V۲M که بوسیله ی یک استارت اپ آمریکایی ابداع شده، از دو ماژول سنسور الکتروآکوستیک - واقع در جلو و عقب خودرو - به همراه یک واحد کنترل واقع در وسط خودرو تشکیل شده است.
با استفاده از این سخت افزار، سیستم به صورت مداوم صداهای عملیاتی خودرو را کنترل و ضبط می کند. صداهای ضبط شده آنالوگ به علایم دیجیتال تبدیل می شوند که برای تحلیل و بررسی توسط الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی به یک سرور آنلاین منتقل می شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مالک خودرو و / یا مکانیک از راه یک برنامه و داشبورد قابل دسترسی به اینترنت از مبحث آگاه می شوند.
هشدارها همینطور می توانند به صورت مستقیم به سیستم عیب یابی موجود در خودرو، به سازندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان اعزام خودرو ارسال شوند. در هر صورت، مزیت روش مذکور اینست که تعمیر و نگهداری مورد نیاز می تواند در اسرع وقت صورت گیرد، پیش از این که تعمیرات گسترده تری مورد نیاز باشد و هزینه زیادی به مالک خودرو تحمیل شود.


منبع:

1401/12/15
13:01:34
5.0 / 5
399
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , خودرو , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳