ساخت سازه های پیش ساخته قابل بازیافت مقاوم در مقابل زلزله

ساخت سازه های پیش ساخته قابل بازیافت مقاوم در مقابل زلزله

به گزارش لیمو بلاگ، گروهی از مهندسان یکی از شرکتهای فناور خانه های پیش ساخته مقاوم به زلزله را طراحی کردند که به قول آنها این سازه ها در زمان زلزله امن ترین جا خواهند بود، ضمن آنکه امکان انتقال آنها به سایر مناطق فراهم گشته است.


علی اکبر خادمی، مدیر بازرگانی و طرح و توسعه این شرکت فناور در گفتگو با ایسنا، با اعلان اینکه این شرکت در زمینه تولید، طراحی و مونتاژ و ساخت و اجرای قاب های سبک فولادی نورد شده فعال است، اظهار نمود: یکی از نیازهای اصلی کشور، این سازه های سبک است؛ چون که این قاب ها علاوه بر مقاومت در مقابل زلزله، باعث کاهش ۵۰ درصدی وزن سازه خواهد شد.
وی صرفه اقتصادی را از دیگر مزایای این طرح نام برد و افزود: قیمت این سازه ها ۲۰ درصد نسبت به سازه های سنتی پایین تر است، ضمن آنکه این سازه ها بر خلاف سازه های پیش ساخته مانند کانکس و امثال آنچه به صورت بتنی و یا فلزی، قادر به ذخیره انرژی است و هدر رفت انرژی کمتری را به همراه دارد.
خادمی با اعلان اینکه این سازه ها در محل شرکت تولید می شود، اضافه کرد: ما در تولید این سازه ها از کناف استفاده می کردیم که استفاده از این مواد باعث ترک خوردن سازه می شد؛ ازاین رو ما در تولید این سازه ها از نوعی دیواره های مبتنی بر تکنولوژی نانو استفاده کردیم تا این مشکل مرتفع شود.
مدیر بازرگانی و طرح و توسعه این شرکت، عایق صوت را از دیگر خصوصیت های این سازه های پیش ساخته دانست و اظهار داشت: خیلی از آپارتمان ها عایق صوتی نیستند، ولی این سازه ها چالش انتقال صوت را مرتفع کرده اند.
وی در مورد سرعت ساخت و ساز با این قاب ها، اظهار داشت: یک سازه ۱۰۰ متری و در ۴ طبقه در کمتر از یک ماه تحویل داده می شود.
خادمی ضمن اشاره به میزان استقامت این سازه ها، توضیح داد: معمولاً آن چه که در رخدادهای لرزه ای بعنوان چالش مطرح می شود، شکست سقف و دیوار است که به آن «بار اضافه» گفته می شود و ما در این طرح این بارهای اضافه را با بهره گیری از لوله زنبوری مستحکم کردیم و این روش سبب شده که امن ترین سازه در زمان وقوع زلزله عرضه شود.
وی با اعلان اینکه این روش ساخت و ساز برای تأمین مسکن بخصوص برای مناطق محروم قابل بهره برداری است، اظهار داشت: مزیت مهم این سازه، بازیافت بودن آن است. این سازه قابل انتقال به مناطق دیگر است، چون در آن سیمان به کار نرفته است، همینطور اگر مقرر است این سازه های پیش ساخته در منطقه ای باقی بمانند، به سادگی قابلیت تغییر کاربری بعنوان خانه های بهداشت و غیره را دارند.




منبع:

1402/04/17
09:39:38
5.0 / 5
307
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , سنتی , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴