وزیر علوم:

علم هماره علامت بهروزی انسان بوده است

علم هماره علامت بهروزی انسان بوده است

به گزارش لیمو بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: علم، هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان بوده است و هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان خواهد بود که این معجزه، مولود رحمت خالقی است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل طی ارسال پیامی به مراسم تکریم و بزرگداشت نخبه معاصر ایران دکتر مهدی بلالی مود استاد سم شناسی و پزشک برجسته دوران دفاع مقدس اظهار داشت: انسان، بقای خود را مدیون کاشفان کریم علم است که عمر خود را در کنج کتابخانه ها و آزمایشگاها و گوشه گمنامی ها، ورق زدند و سخاوتمندانه، همه ثروت و سرمایه خود را گنجینه وار به امروز و فردا بخشیدند تا همچون نوشدارو در هفت خوان های جهل، عصا و مرهم و علاج و عزت انسان شود.
وی افزود: روزگارانی را به یاد آوریم که لشکر بی رحم طاعون و وبا و سرطان و سل و کرونا نتوانست طومار انسان را در هم پیچد و تیرهای زهرآگین نیستی و نابودی به سپر استوار علم، راهی به جسم و جان انسان پیدا نکردند.
زلفی گل تصریح کرد: علم، هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان بوده است و هماره علامت پیروزی و بهروزی انسان خواهد بود که این معجزه، مولود رحمت خالقی است که به اتقان و اعتقاد فرموده است: وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی و با سزاوار دانستن انسان، خطاب به خویش می گوید: فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ.
وزیر علوم تصریح کرد: اعتزاز عالمان، فریضه و فضیلتی است که از ستایش خالق به ستایش مخلوق ختم می شود و نور امید و آگاهی را در اضلاع زیستی انسان روشن نگاه می دارد.
وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خلعت خدمت به فرهیختگان و فرخندگان دانش را بر دوش دارد و بدین وظیفه، شکرگزار است که می تواند در آیینه اعاظم علم، به تربیت نسل های نوین علم و دانشمندان باردیگر بیندیشد.
زلفی گل افزود: در این نوبت، فروتنانه، این افتخار بر من ارزانی شده است که به ستایش بزرگ مردی از جهان دانش، اندک قدمی بردارم و به قدر قلمی، ذکر خیری ثبت کنم بلکه در زمره مخلصان و مخدومان دانایی خطاب گردم.
وزیر علوم یاداور شد: دکتر «مهدی بلالی مود» نام نمایان و یگانه دوران است که به روشنی می تواند برهان دوام دانشمندان و فخر فرهیختگان این روزگار باشد. شرح شایستگی ها و بی شمار امتیازات فردی و معجزات علمی آن گونه بوده است که به افتخار پدر علم سم شناسی خطاب شود.
وی اظهار داشت: فرزند برومندی که از دوردست های نقشه نازنین ایران برخاست؛ اما هم چون خورشید، روشنایی بخش این سرزمین و سفیر سربلندی ایرانی ها در بلاد بین الملل شود.
وزیر علوم اظهار نمود: ایران دوستی استاد به رغم سفره گستری های بسیار قدرت های علمی جهان، مثل سایری است که از آن جمله میتوان به روزگار درمان و آگاهی بخشی و دفاع علمی از قربانیان حملات شیمیایی در جنگ تحمیلی اشاره نمود.
وی تصریح کرد: خرسندم که می توانم در جشن نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگی آن مجاهدمرد علمی و دانشی مرد مشهور، قدردان وجود و ستایشگر رنج ها و ریاضت هایش باشم و خداوند را بدین هم عصری و همکاری شکرگزار باشم.




منبع:

1402/06/04
15:38:33
5.0 / 5
343
تگهای خبر: سفر , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱