زارع پور با لیمو بلاگ مطرح كرد؛

تعهد اپراتورها برای پوشش نسل پنجم تلفن همراه تا پایان ۱۴۰۳

تعهد اپراتورها برای پوشش نسل پنجم تلفن همراه تا پایان ۱۴۰۳

به گزارش لیمو بلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بدون فیبرنوری، نسل پنجم امکان پذیر نیست چون که باید تمام دکل های BTS و سلول های کوچک از راه فیبر نوری متصل شوند.



عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به ضرورت اجرای پروژه فیبرنوری جهت راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه در کشور اظهار داشت: بدون فیبرنوری، نسل پنجم امکان پذیر نیست چون که باید تمام دکل های BTS و سلول های کوچک از راه فیبر نوری متصل شوند و لازمه آن اینست که فیبرنوری در همه جای شهر، توسعه یافته باشد.
وزیر ارتباطات در مورد اقدامات صورت گرفته برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه هم اظهار داشت: توسعه نسل پنجم تلفن همراه در دستور کار ما است که انشاالله تا آخر سال ۱۴۰۳ به حداقل ۱۰ درصد برسیم و همینطور باید گفت در مورد افزایش تعرفه اینترنت که سال قبل صورت گرفت، یکی از شروطی که برای اپراتورها گذاشتیم این بود که بتوانند تا سال ۱۴۰۳ پوشش نسل پنجم را به حداقل ۱۰ درصد برسانند.
وی در مورد آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت هم اضافه کرد: وضعیت این کارگروه را میتوان از دبیر شورایعالی فضای مجازی پیگیری کرد اما باید گفت در آن کارگروه، راهکارهای کوتاه، میان و دراز مدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکار ها پیاده سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان داده است که البته با آن چیزی که هدف ما هست هنوز فاصله بسیاری داریم و ان شاءالله وضعیت بهتر می شود.
زارع پور تاکید کرد: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات اینست که شبکه با حداقل مشکل روبرو شود و اگر حادثه ای صورت گرفت به سرعت رفع گردد.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در جلسه شورایعالی فضای مجازی به برخی گلایه های مردمی در سفرهای استانی در ارتباط با کندی اینترنت اشاره و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مأمور کرد تا مبحث را بررسی و نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه های مردم را ارائه نماید.


منبع:

1403/01/24
18:02:09
5.0 / 5
145
تگهای خبر: اینترنت , سفر , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲