كاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

كاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

لیمو بلاگ: نتایج بررسی یك موسسه امنیتی نشان می دهد، بخش عمده بدافزارهای تبلیغاتی كه با هدف آلوده كردن دستگاه های الكترونیك منتشر می شوند، كاربران سیستم عامل ویندوز را هدف قرار می دهند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از زددی نت، آماری كه توسط موسسه Devcon انتشار یافته، حاكیست ۶۱ درصد از بدافزارهای تبلیغاتی كه حد فاصل ۱۱ جولای تا ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی انتشار یافته اند برای ضربه زدن به كاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده بودند.
بعد از ویندوز، سیستم عامل كروم گوگل با ۲۲.۵ درصد در رتبه دوم و سیستم عامل مك اپل با ۱۰.۵ درصد در رتبه سوم است. بعد از این سه سیستم عامل، آی او اس اپل با ۳.۲ درصد، اندروید با ۲.۱ درصد، سیستم عامل آی پد با ۰.۸ درصد و لینوكس با ۰.۳ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
بخش عمده این بدافزارهای تبلیغاتی كه مشابه با تبلیغات آنلاین معمولی به نظر می رسند، كاربران را به سمت سایت های آلوده به بدافزارهای مخرب هدایت می كنند یا آنها را به بارگذاری بدافزارهای مخفی شده در خود ترغیب می كنند.
به نظر می رسد بازار بزرگ سیستم عامل ویندوز و حفره های گوناگون امنیتی نسخه های مختلف این سیستم عامل، عامل علاقه هكرها برای طراحی بدافزارهای تبلیغاتی اختصاصی آن باشد. البته این وضعیت پدیده تازه ای نیست و در سه دهه اخیر ویندوز همیشه هدف اول حملات هكری و بدافزاری بوده است.
در این میان تمركز جدی طراحان بدافزارهای تبلیغاتی بر روی سیستم عامل كروم گوگل پدیده تازه ای است كه نشان دهنده افزایش محبوبیت آن است. همین طور با عنایت به استفاده گسترده از سیستم عامل لینوكس بر روی كامپیوتر های سرور، طراحی بدافزارهای تبلیغاتی برای آن توجیه چندانی ندارد.


منبع:

1398/09/11
22:35:09
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , سایت , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵