صادرات 2 میلیون دلاری منسوجات نانویی و خرید آن با قیمت بالاتر از كشورهای همسایه

صادرات 2 میلیون دلاری منسوجات نانویی و خرید آن با قیمت بالاتر از كشورهای همسایه

به گزارش لیمو بلاگ محققان یكی از شركت های تولیدكننده منسوجات آنتی باكتریال با استفاده از نانو ذرات نقره در حالی موفق به صادرات ۲ میلیون دلاری به كشورهای همسایه شده است كه بعضی از ایرانی ها در رفتن به این كشورها، این محصولات را با قیمت بالاتری خریداری می كنند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یكی از شركت های فناور فعال در حوزه نانو از آغاز سال تا كنون ۲ میلیون دلار منسوجات نانویی همچون جوراب، دستكش و زیرپوش به كشورهای همسایه صادر كرده است. عراق، قرقیزستان، تركیه و افغانستان همچون مقاصد صادراتی این كشور امسال بوده است.
هدفگذاری این شركت تا آخر امسال صادرات ۵ میلیون دلاری است كه تا كنون ۲ میلیون دلار آن محقق شده است.
این شركت همچون نخستین تولیدكنندگان جوراب آنتی باكتریال در ایران است كه با استفاده از فناوری نانو ذرات نقره مبادرت به تولید جوراب هایی با خاصیت ضدمیكروب و ضدبو كرده است.
بخشی از محصولات نانویی این شركت به كشور تركیه صادر می شود و نكته جالب اینجا است كه خریدارانی از ایران به شهر وان برای خرید این محصول با قیمت بالاتر از ایران رجوع می كنند، در حالیكه این منسوجات در داخل كشور به قیمت ارزان تر موجود است.
تولید پوشاك ورزشی نانویی از دیگر منسوجات تولیدی این شركت است. فدراسیون فوتبال و بسكتبال مذاكراتی برای خرید این نوع محصولات انجام داده است. طراحی مناسب، كیفیت بالا، بسته بندی شیك و قیمت مناسب همچون مزایای این منسوجات است.
هم اكنون این محققان به دنبال استفاده از "كیتوزان" در منسوجات هستند و در ماه های آتی این محصولات هم به بازار عرضه خواهند شد.



1398/09/25
20:08:34
5.0 / 5
4872
تگهای خبر: تولید , شركت , صادرات , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱