نانوابزاری برای تصویربرداری و درمان صدمه های ورزشی مچ پا ساخته شد

نانوابزاری برای تصویربرداری و درمان صدمه های ورزشی مچ پا ساخته شد

به گزارش لیمو بلاگ محققان موفق به ساخت ابزاری با فناوری نانو شدند كه برای تصویربرداری و درمان صدمه های ورزشی مچ پا است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، اخیرا نانوآرتروسكوپی به بازار آمریكا عرضه شده كه به پزشك اجازه می دهد تا در زمان كوتاه تری بتواند صدمه وارد شده به مچ پای ورزشكار را مشخص كرده و به درمان آن بپردازد.
سیستم آتروسكوپی نانو یا سوزنی كه جهت استفاده بالینی از سپتامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده به بازار عرضه شده است، یك سامانه آرتروسكوپی ۱٫۹ میلی متری است كه می تواند به داخل مفصل مچ پا وارد شده و از آن تصویربرداری كند. این سامانه در حالت بی حسی موضعی در مطب قابل استفاده بوده و نسبت به سیستم های مینی باز آرتروسكوپی رایج زمان كمتری نیاز دارد.
این دستگاه به صورت تراشه روی اپتیك بوده و می تواند با میدان دید ۱۲۰ درجه ای، قدرت تفكیك ۴۰۰ در ۴۰۰ را ایجاد كند. با استفاده از این دستگاه می توان عكس و فیلم تهیه كرد. در این سامانه از ابزاری به قطر ۲ میلی متر برای پایش بافت نرم و استخوان استفاده می شود.
این دستگاه كه با استفاده از فناوری نانو ساخته شده می تواند جایگزین روش های تصویربرداری رایج شود و از آن در بخش پزشكی و ورزشی استفاده نمود.
آسیب انترومدیال (AMI) در مفصل مچ پا یكی از اشكالات رایج در بازیكنان فوتبال و دوندگان است كه دلیل آن وجود میكروتروما به صورت مكرر در مفاصل است. به صورت سنتی، با برداشتن استخوان یا بافت نرم از مفاصل و استخوان به درمان این مشكل اقدام می شود.
با معرفی نانوآرتروسكوپی، جراح می تواند با ایجاد حفره ای به قطر ۲۲ میلی متر مبادرت به درمان كند. به اعتقاد متخصصان، این روش درمانی منجر به بازگشت زودهنگام ورزشكار به ورزش می شود كه در واقع ماحصل درمان سریع بیمار است.
AMI تنها یكی از كاربردهای فناوری نانو در بین هزاران كاربردی است كه این فناوری در مسائل مربوط به ورزش دارد. جهت استفاده از این ابزار، ابتدا یك بی حسی موضعی برای بیمار انجام می شود. این بی حسی به مفصل تزریق شده و پس از آن امكان استفاده از این ابزار وجود خواهد داشت.

1398/10/29
15:39:42
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: پزشكی , سنتی , سیستم , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳