راه اندازی اولین توربین ملی در شبكه انتقال گاز ایران

راه اندازی اولین توربین ملی در شبكه انتقال گاز ایران

به گزارش لیمو بلاگ مدیر پژوهش و فناوری شركت ملی گاز ایران اظهار داشت: رویكرد اصلی این شركت همكاری با شركت های دانش بنیان و استارت آپ هاست كه با تاكید بر توان و تخصص آنها، اولین توربین ملی ۲۵ مگاواتی شبكه انتقال گاز كشور به راه افتاده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محسن مظلوم فارسی باف، امروز در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی كیش با اشاره به استقبال مطلوب شركت های داخلی و خارجی از برگزاری نمایشگاه انرژی در كیش، خاطرنشان كرد: این استقبال در حالی است كه كشور گرفتار تحریم های مختلف اقتصادی می باشد، با این وجود تلاش می نماییم با اجرای سریع تر نظام ارزیابی فناورانه در شركت ملی گاز ایران، رویكرد مثبتی در حوزه پژوهش ایجاد نماییم.
وی درباره راه اندازی اولین توربین ۲۵ مگاواتی در شبكه انتقال گاز كشور، توضیح داد: این توربین با حمایت شركت ملی گاز ایران و مشاركت شركت توربوكمپرسور نفت طراحی و با دانش بومی نصب و به راه افتاده است.
فارسی باف از طراحی و تولید توربین های جدید برای شرایط خاص عملیاتی در صنعت گاز اطلاع داد و اظهار نمود: بهره برداری آزمایشی از این توربین ها در شبكه انتقال گاز كشور شروع شده و با آخر مراحل بهره برداری آزمایشی، تولید انبوه با فناوری بومی و ایرانی از سال ۹۹ آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به تعریف شناسنامه پژوهش و فناوری برای هر یك از كالاهای پرمصرف این شركت، خاطرنشان كرد: شركت ملی گاز ایران به دنبال خودكفایی و بی نیازی صنایع پالایش، انتقال و توزیع گاز نسبت به كالاهای وارداتی با مشاركت حداكثری شركت های دانش بنیان ایرانی در شرایط تحریم های غیرقانونی می باشد.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی كیش، همسو با مقابله با آثار تحریم و به منظور معرفی ظرفیت ها، تجهیزات و صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی ایران به نمایندگان كشورهای شركت كننده در این نمایشگاه، كار خویش را از روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ دی ماه) شروع كرد و تا روز پنجشنبه سوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
در این گردهمایی، فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشاركت بیشتر از ۱۴۰ شركت داخلی و خارجی از كشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و كره جنوبی، انجمن ها و تشكل های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی حضور دارند.



1398/11/01
17:27:31
5.0 / 5
4476
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳