در گفت وگو با لیمو بلاگ اعلام شد

تجاری سازی دستگاه اسكنر پاسپورت ایران ساخت در عراق

تجاری سازی دستگاه اسكنر پاسپورت ایران ساخت در عراق

لیمو بلاگ: یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری رضوی در حالی موفق به تولید دستگاه های اسكنر پاسپورت شده است كه بگفته آنها در كشور عراق تجاری سازی شده است، ولی در فرودگاه های كشور همچنان از نمونه های وارداتی استفاده می شود.


مهدی هاشمی، مدیر عامل این شركت دانش بنیان در گفت و گو با ایسنا زمینه كاری این شركت را در حوزه سیستم های كنترل تردد مبتنی بر پردازش تصویر دانست و اظهار داشت: یكی از محصولات ما ساخت دستگاه اسكنر پاسپورت خوان است كه قابلیت خواندن اطلاعات پاسپورت و كارت ملی را دارد.
وی افزود: این دستگاه بدون دخالت اپراتور كلیه روند استخراج اطلاعات هویتی فرد را انجام می دهد، به شكلی كه می تواند در كمتر از ۵ ثانیه اطلاعات پاسپورت و یا كارت ملی را استخراج كند و به كاربر عرضه نماید.
هاشمی با اشاره به مكانیزم عملكردی دستگاه كنترل پاسپورت، توضیح داد: اگر پاسپورت در مقابل دستگاه قرار گیرد، به صورت خودكار تمامی اطلاعات همچون نام و نام خانوادگی، تصویر چهره و سایر اطلاعات را ارائه می دهد.
مجری طرح اشاره كرد: این دستگاه می تواند برای صدور ویزا، كنترل مرزها و پر كردن یكسری از فرم ها و همین طور ارائه انواع گزارش های آماری و ترددی به كاربران، كاربردی شود.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون فرودگاه ها از سیستم های وارداتی استفاده می نمایند، اشاره كرد: ما توانستیم این دستگاه را به كشور عراق صادر نماییم و آژانس های مختلفی در این كشور از این دستگاه استفاده می نمایند، ولی فرودگاه های كشور همچنان از نمونه های وارداتی بهره می برند.
هاشمی همین طور از موفقیت این شركت در تجاری سازی این سیستم در بعضی از آژانس ها آگاهی داد و اظهار داشت: هم اكنون ما بیشتر از ۴۰۰ مشتری داریم، ولی هنوز گمركات و نیروی انتظامی از مشابه اروپایی و وارداتی استفاده می كنند؛ در صورتیكه امكاناتی كه ما ارائه می دهیم، مشابه دستگاه های وارداتی است.
وی سیستم كنترل تردد مراجعات با قابلیت عملیات تشخیص چهره را از دیگر دستاوردهای این شركت دانش بنیان نام برد و تصریح كرد: این سیستم قادر می باشد چهره فرد را بوسیله پایگاه داده بزرگی كه برای آن تعریف شده است، تشخیص دهد و اطلاعات هویتی وی را عرضه نماید.




منبع:

1398/11/24
19:02:32
5.0 / 5
4309
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴