وزیر علوم در نامه ای مطرح كرد

دستاوردهایی از ایران كه مورد تایید مجامع علم سنجی جهان است

دستاوردهایی از ایران كه مورد تایید مجامع علم سنجی جهان است

به گزارش لیمو بلاگ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای به دكتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری این وزارتخانه از تلاشهای ایشان و تمامی مجموعه پژوهش و فناوری كشور در استمرار و ارتقای دستاوردها و داشته های علمی و فناورانه-با وجود چالش و تنگناهای نظام سلطه- قدردانی كرد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در متن نامه دكتر منصور غلامی وزیر علوم، خطاب به دكتر برومند آمده است:
"مایه افتخار و مباهات است كه به رغم تمامی چالش ها و تنگناهایی كه از سوی نظام سلطه برای منكوب كردن و به حاشیه بردن جنبش علم و فناوری كشور عزیزمان انجام می گیرد، همچنان شاهد دستاوردها و داشته های تحسین برانگیزی هستیم كه مورد گواهی و تأیید مجامع علم سنجی جهان است.
خوشبختانه، در سالجاری، هنگام تقدیم گزارش فعالیت ها و آنچه در چند سال گذشته حاصل شده به محضر مقام معظم رهبری، ایشان پیشرفت های گزارش شده را خیلی خوب دانسته اند و رئیس جمهور محترم هم دستاوردهای حاصل شده را تقدیر كرده اند.
فرصت مغتنمی است تا تلاش و همت جناب عالی، دكتر كشمیری، رؤسای محترم دانشگاه ها و پارك های علم و فناوری و تمامی همكاران عرصه پژوهش و فناوری را تحسین كنم كه خود به منزله تحسین و گرامی داشتن جایگاه علم و اندیشه است. بر این باوریم كه قدر دانستن و حرمت نهادن به تلاش و جوشش های افرادی كه در راه تعالی دانایی و توانایی علمی توان خویش را به كار گرفته و عمر گرانمایه خویش را به دور از هر هیاهوی ناصواب و بی مایه صرف می كنند، كاری است شایسته؛ چونكه چراغی فرا راه اعضای جوان خانواده بزرگ نظام علمی و پژوهش و فناوری كشور می افروزد كه «خواستن توانستن است» را به نمایش می گذارد و نشان داده است كه با تلاش مستمر می توان در گرداب ناملایمات و مرارت های پرشمار همچنان شاهد درخشش و رویش های تازه و تازه تری بود.
وظیفه خود می دانم كه تلاش و همّت كلیه عزیزان عرصه علم و پژوهش را ارج نهم و برای جناب عالی كه با اعتماد به نفس، حُسن خلق و امیدآفرینی تمامی مساعی خویش را در نیل به اهداف توسعه علمی كشور صرف می كنید، از درگاه ایزد منّان تندرستی، سرفرازی و كامیابی را آرزو كنم.
گفتنی است دكتر غلامی گزارشی در مورد عملكرد یك ساله گذشته آموزش عالی كشور برای مقام معظم رهبری ارسال كرد كه ایشان بعد از مطالعه آن، طی یادداشتی كوتاه مرقوم فرمودند: "پیشرفت های گزارش شده خیلی خوب است؛ هر دو نكته ای كه در ذیل گزارش آمده است وزارت علوم و دیگر بخش های مربوط دنبال كنند."
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، در ماه های اخیر دكتر حسن روحانی، رئیس جمهوری هم بعد از دریافت گزارش مكتوب وزیر علوم و هم در چند اظهارنظر و سخنرانی همچون سخنان خود در جشنواره بین المللی خوارزمی در اواخر بهمن ماه از پیشرفت های علمی كشور در سال های اخیر قدردانی كرد.



1399/01/02
23:08:53
5.0 / 5
3462
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲