اولین دوربین حرارتی تب سنج ایران ساخت افتتاح شد

اولین دوربین حرارتی تب سنج ایران ساخت افتتاح شد

لیمو بلاگ: اولین دوربین حرارتی تب سنج ایران ساخت بومی در یكی از مراكز تحت پوشش شهرداری تهران نصب گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، اولین دوربین حرارتی تب سنج ایران بعنوان محصولی در حوزه تولیدات ضد كرونایی از فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری كشور در یكی از مراكز تحت پوشش شهرداری با موفقیت نصب و راه اندازی گردید، در واقع ساخت این دوربین با حمایت ستاد توسعه فناوری های آب، خشكسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی توسط شركت دانش بنیان رایان رشد بعد از شیوع كرونابه منظور تب سنجی تست با موفقیت انجام شد.
دوربین های حرارتی با استفاده از فناوری آرایه صفحه كانونی در صنعت كاربردهای مختلفی دارد كه می توان به استفاده در كاربردهای پزشكی اشاره نمود. در اپیدمی های مشابه كرونا چون كنترل عبور و مرور افراد بیمار و آگهی فوری اهمیت فوق العاده دارد، از فناوری حرارتی می توان برای تشخیص فوری تب بهره برد و بعد از آن بیماران را از افراد سالم جدا كرد.
برای كنترل دقت دما از دو دستگاه مرجع كه دمای آنها با دقت بهتری تنظیم شده استفاده می شود. دستگاه با مقایسه دمای صورت فرد با دمای مرجع، دمای صورت هر فرد را استخراج و در صورت بالاتر بودن از میزانی كه نظام درمان تعیین كرده است، آگهی می دهد.
پس با این دستگاه می توان دمای افراد را حین تردد و بدون نیاز به توقف آنها اندازه گیری نمود. تنها كافی است كه مسیر عبوری افراد در راهرویی به عرض مناسب برای جلوگیری از تمركز هدایت شود. بعد از ان بدون نیاز به توقف فرد همینكه فرد از جلوی دوربین عبور كرد دمای بدنش اندازه گیری شده و در صورت بالا بودن دستگاه به صورت اتوماتیك آگهی می دهد.
با ساخت این دستگاه ایران در زمره صاحبان فناوری دوربین های حرارتی قرار گرفت، كشورهای صنعتی جهان مانند آمریكا، چند كشور اروپایی و چین صاحب این فناوری هستند و هم اكنون این فناوری با این اقدام دانش بنیان ها در كشورمان بومی شده است.
با توجه به این كه بخش های اصلی اجزای این سامانه به همراه كلیه نرم افزارهای آن در كشور و به صورت بومی تولید می شود، پس هزینه تمام شده دستگاه از نمونه های خارجی آن بسیار كمتر است.
بر طبق این گزارش، در همین چند هفته ای كه از شیوع كرونا در كشور می گذرد بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری خوش درخشیده اند. محصولات ضد كرونایی آنها مانند نور امیدی بر جامعه می تابد تا قدرتمندتر از پیش مسیر پیشرفت را طی نماییم. بومی سازی این دستگاه نمونه ای از كارهای آنها است.




منبع:

1399/01/04
21:00:43
5.0 / 5
3449
تگهای خبر: پزشكی , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱