با تسهیلات كرونایی صندوق نوآوری عرضه شد

تولید محلول های ضدعفونی كننده با خاصیت نرم كنندگی پوست

تولید محلول های ضدعفونی كننده با خاصیت نرم كنندگی پوست

به گزارش لیمو بلاگ یكی از شركت های دانش بنیان فعال در عرصه تولید نانو ذرات گرافنی توانسته است با استفاده از فناوری نانو محلول های ضدعفونی كننده تولید كنند كه به قول آنها این محلول علاوه بر خاصیت ضد عفونی كنندگی، لایه بردار و نرم كننده پوست هم هست.


مهدی شنبدی مدیرعامل این شركت دانش بنیان در گفتگو با ایسنا از تولید محلول و ژل ضدعفونی كننده بر پایه نانو فناوری اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به این كه استفاده مداوم از الكل خام یا "اتانول" سبب خشكی و صدمه به پوست می شود، دو "نرم كننده" مجاز و لایه بردار را برای حفظ رطوبت پوست به محلول و ژل ضدعفونی كننده تولید شده اضافه كردیم.
وی با اشاره به اینكه در خلال سال های 2012 تا 2015 در مورد خاصیت آنتی باكتریال نانوذرات با قطر كمتر از 20 نانومتر تحقیقات زیادی انجام دادیم، تصریح كرد: بر این یافته های به دست آمده توانستیم محلول ها و ژل ضد عفونی كننده خویش را با استفاده از فناوری نانو تهیه نماییم.
به قول مجری طرح، طبق مطالعات انجام شده، الكترون آزاد شده در این مقیاس (نانو متری) در ساختار غشای پلاسمایی قارچ و ویروس وارد و سبب تخریب ویروس ها و قارچ ها خواهد شد.
شنبدی، تولید این محلول ضد عفونی كننده را با بهره مندی از تسهیلات كرونایی صندوق نوآوری و شكوفایی دانست و تصریح كرد: یك میلیارد تومان تسهیلات، سرمایه در گردش از صندوق نوآوری و شكوفایی تسهیلات دریافت كردیم و با كمك این تسهیلات توانستیم بخش اعظمی از خرید مواد اولیه و كسری پرداخت های خویش را انجام دهیم.
مدیر عامل این شركت دانش بنیان ظرفیت تولید كنونی این شركت را تولید 5 هزار عدد پكیج در سه اندازه 120 میلی لیتری، 250 میلی لیتری و 500 میلی لیتری در روز ذكر كرد و افزود: 75 درصد تولیدات ما به تولید محلول های 120 سی سی، 20 درصد تولیدات به محلول های 250 سی سی و 5 درصد تولیدات 500 سی سی اختصاص یافته است. این محصولات به بازار عرضه شده و در داروخانه ها و سوپرماركت های بزرگ قابل دسترسی است.
شبندی حوزه فعالیت این شركت را سنتز نانو ذرات گرافنی عنوان نمود و اضافه كرد: در شرایطی كه بیماری كووید19 در كشور وجود دارد بیشترین ظرفیت شركت ما به تولید ژل و محلول آنتی باكتریال اختصاص یافته است.



1399/01/10
13:37:03
5.0 / 5
3303
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳