طرح های فناورانه دانشگاه آزاد برای كرونا؛

ساخت جعبه های ضدعفونی كننده اسكناس

ساخت جعبه های ضدعفونی كننده اسكناس

به گزارش لیمو بلاگ مدیركل تجاری سازی و پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد تاكید كرد: 9 طرح فناورانه در امتداد قطع زنجیره انتقال ویروس كرونا در پارك علم و فناوری این دانشگاه آماده تجاری سازی و ورود به بازار است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر با اشاره به اقدامات معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از زمان شیوع ویروس كرونا در كشور اظهار داشت: از ۲۰ اسفندماه كمیته ارزیابی فناوری جلوگیری از شیوع ویروس كرونا در پارك دانشگاه آزاد اسلامی كار خودرا شروع كرد و تا امروز ۱۵ جلسه كاری به صورت ویدئوكنفرانس و با حضور دكتر طهرانچی و دكتر دهقانی فیروزآبادی برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این جلسات بیش از ۱۵۰ طرح از مراكز رشد و مراكز تحقیقاتی واحدها برای مقابله با شیوع ویروس كرونا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۹ طرح انتخاب شدند.
مدیركل تجاری سازی و پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد با اعلان اینكه حمایت مالی لازم از ۹ طرح نهایی برای تجاری سازی صورت گرفته است، اظهار داشت: نمونه اولیه این طرح ها ساخته شده و آماده است تا با تولید انبوه و تجاری سازی در چرخه تأثیرگذاری قرار گیرد.
صدری مهر اضافه كرد: همچون این طرح ها، كیت تشخیص كرونا است كه یكی از ۸ كیت مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور است. همین طور تولید جعبه های ضدعفونی كننده برای قطع زنجیره انتقال ویروس به وسیله اسكناس، یكی دیگر از این طرح هاست كه دو بانك بزرگ كشور دراین زمینه وارد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی شده اند.
وی اشاره كرد: این جعبه های ضدعفونی می توانند اسكناس ها را ضدعفونی كرده و از شیوع ویروس كرونا به وسیله اسكناس های در دست مردم جلوگیری كند.
مدیركل تجاری سازی و پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد با اعلان اینكه حسگرهای تشخیص ویروس در مكان های عمومی یكی دیگر از طرح های فناوری دانشگاه آزاد برای مقابله با شیوع ویروس كرونا است، اظهار داشت: این سنسورها می توانند تجمع ویروس در مكان های عمومی را تشخیص داده و جهت انجام ضدعفونی بموقع و مؤثر اطلاع رسانی كنند.
صدری مهر اضافه كرد: تولید مواد آنتی ویروس با پایه آب و با ماندگاری ۴۰ روز از دیگر طرح های فناوری دانشگاه است. همچنین تولید قطعات وارداتی سیستم های اتوكلاو نیز طرح دیگری است كه در پارك اجرا شده است. دیگر طرحی كه مراحل مجوزهای خودرا طی می كند، اسپری است كه بر روی گلو و بینی قرار می گیرد و بجای ماسك های متداول عمل خواهدنمود.
وی با تاكید بر اینكه طرح های فناوری برای مقابله با ویروس كرونا در دانشگاه آزاد با وسواس زیادی انتخاب شده است، اظهار داشت: بودجه لازم بمنظور تجاری سازی و عملیاتی شدن این طرح ها اختصاص داده شده تا در آینده نزدیك بتواند به درمان و مقابله با شیوع ویروس كرونا كمك نماید.
مدیركل تجاری سازی و پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد در آخر با بیان این مطلب كه جلسات ارزیابی بصورت مستمر با حضور ریاست دانشگاه و معاون فناوری دانشگاه در حال انجام می باشد، ابراز امیدواری كرد تا تعداد این طرح ها افزایش یابد و علاوه بر مصرف داخلی، بتواند بازارهای بین المللی را هم تحت تأثیر قرار دهد.




منبع:

1399/01/20
22:33:34
5.0 / 5
3276
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱