شبكه دانش بنیان های فضایی ایجاد می شود

شبكه دانش بنیان های فضایی ایجاد می شود

لیمو بلاگ: دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، از ایجاد شبكه شركت های دانش بنیان فعال در حوزه فضایی آگاهی داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر منوچهر منطقی با اشاره به پیوستن ایران به فهرست كشورهای دارای فناوری های پیچیده فضایی، اضافه كرد: پرتاب ماهواره به فضا، ساخت ماهواره برها، ارسال موجود زنده به فضا، بومی سازی تجهیزات مورد نیاز ساخت و طراحی ماهواره همچون دستاوردهای فضایی ایرانی است كه بواسطه شكل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در كشور توسعه یافته اند.
وی افزود: بر این اساس امسال شبكه ای از شركت های دانش بنیان شكل خواهد گرفت و ماموریت آنها طراحی و ساخت، پرتاب، در مدار قرار گرفتن و استفاده از ماهواره های كوچك تعیین شده است.
منطقی اشاره كرد: علاوه بر آن برنامه ای برای اتصال فعالیت ها از مجموعه های دولتی به شركت های خصوصی كه در اولویت كاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری قرار گرفته و در حال اجراست.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی تصریح كرد: با شكل گیری این شبكه، ایران همچون كشورهای پیشتاز در حوزه فناوری های فضایی خواهد بود كه كل عملیات طراحی، ساخت و بهره برداری ماهواره را به شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها متصل می كند.




منبع:

1399/01/27
23:03:52
5.0 / 5
3061
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴