تولید نانوذرات طلا با خلوص بالا و كاربرد در بخش بهداشت

تولید نانوذرات طلا با خلوص بالا و كاربرد در بخش بهداشت

لیمو بلاگ: پژوهشگران در یك شركت دانش بنیان موفق به تولید نانوذرات طلا با خلوص بالا و اندازه ذرات نسبتا یكنواخت شدند كه در بخش های بهداشتی و سلامت مورد استفاده قرار می گیرد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی برای تأمین نانوذرات طلا موردنیاز صنایع روشی برای تولید نانوذرات طلا با خلوص بالا عرضه کرده است که می توان نانوذرات با ابعاد نسبتا یکنواخت به دست آورد. این نوع نانوذرات طلا برای مصرف در بخش بهداشتی و سلامت تولید می شوند.
نانوذرات طلا یکی از پرکاربردترین نانوذرات در صنعت است که به علت خصوصیت های منحصربه فردی که دارند به شدت از جانب صنایع مختلف موردتوجه قرار دارند. طلا معمولاً بعنوان یک فلز بی اثر شناخته می شود ولی هنگامی که اندازه آن در حد نانومتری کوچک می شود خواص آن کاملاً متفاوت شده و کاربردهای وسیع تری پیدا می کند.
از نانوذرات طلا در بخش داروسازی، کاتالیست و تولید مواد آرایشی استفاده می شود.
دکتر مرضیه اکبری، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: روش های مختلفی برای تولید نانوذرات طلا وجود دارد، یکی از رایج ترین روش ها، تولید نانوذرات از راه واکنش های شیمیایی است. اما روشی که برای تولید نانوذرات استفاده کردیم متفاوت از روش های رایج است، ما از روش کندوسوز لیزری یا سایش لیزری (laser ablation) استفاده می نماییم که در آن با تابش پرتو لیزر به سطح ماده هدف، ذرات از سطح آن جدا می شوند.»
اکبری درباره مزیت روش تولیدی این شرکت می گوید: «مزیت این روش آن است که می توان نانوذرات با ابعاد نسبتا یکنواخت تولید کرد، در واقع با تنظیم طول موج لیزر و شدت تابش امکان تنظیم خصوصیت های ابعاد محصول نهایی وجود دارد به صورتی که محصول به دست آمده از این روش، ابعاد یکنواخت تری نسبت به نانوذرات حاصل از روش شیمیایی دارد.»
وی اضافه کرد: «این سطح یکنواختی ابعاد برای برخی صنایع اهمیت زیادی دارد. صنایع آرایشی و بهداشتی و همینطور صنعت داروسازی و مواد استریل کننده نسبت به یکنواختی ابعاد حساسیت زیادی دارند. در نتیجه می توان اظهار داشت که از این نانوذرات طلا جهت استفاده در این صنایع استفاده نمود. البته این روش مزیت دیگری هم دارد، خلوص نانوذرات در این روش نسبت به روش شیمیایی بالاتر است.»
مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت از شروع سفارش گیری این شرکت برای عرضه نانوذرات طلا در بازار اطلاع داد و اظهار داشت: «با توجه به کاربردهای ویژه این نانوذرات، در حال سفارش گیری از مشتریان هستیم تا برحسب میزان سفارش، محصول را تولید و در اختیار صنایع قرار دهیم.»


منبع:

1399/03/14
14:57:17
5.0 / 5
2980
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت , صنایع
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴