در قالب صندوق علمی راه ابریشم؛

4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراكز علمی ایران و چین اجرا می شود

4 طرح تحقیقاتی علوم شناختی بین مراكز علمی ایران و چین اجرا می شود

به گزارش لیمو بلاگ چهار طرح تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی با بیشتر از ۵۰درصد پیشرفت میان مراكز علمی ایران و چین درحال اجرا است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، حسین عزیزی نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم اظهار داشت: درسال های اخیر با حمایت این صندوق دو کارگاه آموزشی مشترک بین محققان ایران و چین در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.
وی اضافه کرد: ایران و چین برای توسعه و گسترش همکاریهای علمی مشترک در بخش های مختلف بخصوص درحوزه توسعه علوم و فناوری های شناختی، در چند سال گذشته گام های موثری را برای بسط فعالیتهای دو جانبه در قالب صندوق علمی مشترک راه ابریشم برداشته اند.
کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تصریح کرد: در قالب اهداف صندوق علمی مشترک راه ابریشم که صندوق پشتیبانی از پژوهشگران و فناوران کشور بازوی اجرایی این صندوق به حساب می آید، شناسایی امکانات و ظرفیت ها برای تقویت و توسعه همکاری درحوزه علوم شناختی و هم ایجاد تیم های علمی تحقیقاتی در زمینه های مورد علاقه طرفین در مرزهای دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.
عزیزی اضافه کرد: با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین، زمینه پشتیبانی از فعالیتهای تحقیقاتی و فناوری مشترک محققان ایران و چین بخصوص درحوزه علوم و فناوری های شناختی فراهم گردید.
نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم افزود: در این راستا، حوزه علوم و فناوری های شناختی یکی از حوزه های علمی است که به واسطه این صندوق مشترک در اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کارگاه های مشترک و هم تبادل محقق در دوره های کوتاه مدت تحت حمایت قرار دارد.
کارشناس ارشد ستاد اضافه کرد: به موازات تقویت همکاری ها میان بخش های مختلف علمی ایران و چین، تبادل استاد و دانشجو و هم هیات های تحقیقاتی بین دو کشور هم در دستور کار قرار دارد و تابحال در این حوزه اقدامات و فعالیتهای مثبتی صورت گرفته است.

1399/03/18
14:16:00
5.0 / 5
2799
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , خدمات , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴