تعریف استانداردهای جدید برای نانو محصولات در رابطه با كرونا

تعریف استانداردهای جدید برای نانو محصولات در رابطه با كرونا

لیمو بلاگ: از طرف گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو برای محصولات نانویی در رابطه با مقابله و پیش گیری از انتشار ویروس كرونا، استانداردهای جدید تدوین می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، با شیوع این بیماری، تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده و محصولات مصرفی مقاوم در مقابل ویروس ها به شدت افزایش یافته است. همچون این محصولات می توان به ماسک ها، دستکش ها، سطوح و پوشش ها، کامپوزیت های پلیمری، منسوجات، گان و شیلد اشاره نمود که تولید آنها باعث شده است که نیاز به مجموعه ای از استانداردهای جدید برای مقابله با این بیماری حس گردد.
در این خصوص، تعداد زیادی از محصولات و فناوری های نانو در داخل تولید و عرضه می شود که می تواند به تامین نیاز جامعه برای مقابله با این ویروس کمک نماید. جهت بررسی خاصیت ها و اطمینان از کارایی این محصولات، باید استانداردهای کاربردی وجود داشته باشد. این استانداردها می توانند به محصولات نانو قابل استفاده برای مقابله با بیماری کرونا و خواص ضدویروسی در آنها بپردازند.
بر این اساس گروه استاندارد و ایمنی، درنظر دارد موضوعات و عناوین استاندارد جدیدی را تعریف و بعد از طی مراحل لازم تدوین کند.
این گروه در حال تشکیل زیرکمیته های تخصصی با محوریت متخصصان حوزه های ویروس شناسی و سلامت و بهداشت است و در این زیرکمیته ها بسته به موضوع استاندارد، متخصصانی از صنایع و رشته های دانشگاهی در رابطه با محصول موردنظر در کنار متخصصان ویروس شناسی و سلامت و بهداشت قرار خواهند گرفت و به تعریف عناوین استانداردها و تدوین پیش نویس آنها خواهند پرداخت.




منبع:

1399/03/20
15:01:15
5.0 / 5
2826
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , صنایع , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴