تشریح چالش های موجود در ارتباط میان صنعت و دانشگاه

تشریح چالش های موجود در ارتباط میان صنعت و دانشگاه

لیمو بلاگ: معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم با اشاره به اینكه دانشگاه ها در چارچوب تحصیلات تكمیلی بیشتر به نیازهای مدت دار بخش صنعتی توجه دارند، اظهار داشت: چنین نگاهی باعث شده است تا بخش های صعتی تصور كنند تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعتی كاربردی نیست كه این امر نیازمند تعریف مكانیزم های اجرایی می باشد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر مسعود برومند در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشور برگزاری نمایشگاه های پژوهش وفناوری را زمینه ای برای گفت و شنود میان بخش های خصوصی و دستگاه ها دانست و اضافه كرد: بحث ارتباط دانشگاه با صنعت از قدیمی ترین و چالش ترین بحثهای مطرح در حوزه فناوری است و با برگزاری این نشست در صدد بررسی چالش های این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه های صنعتی در دانشگاه ها، اشاره كرد: از این رو هر ساله نمونه های موفق این همكاری ها معرفی میگردد تا نشان دهیم كه مدلهای موفقی در زمینه ارتباط با صنعت داریم.

برومند با اشاره به اینكه باوجود این اقدامات ما، همچنان موارد چالشی در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه وجود دارد، تصریح كرد: رویكرد غیرتخصصی نسبت به ارتباط میان صنعت و دانشگاه همچون این چالش ها به حساب می آید.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم نیازهای آتی بخش های صنعتی را از دیگر چالش های مطرح دراین زمینه عنوان نمود و اظهار داشت: در حالیكه دانشگاه ها در دوره های تحصیلات تكمیلی به نیازهای مدت دار صنایع توجه می كنند، صنایع دارای نیازهای آنی هستند.

وی افزود: چنین نگاهی سبب میگردد بخش صنعت تصور كند دانشگاه ها قادر به برآوردن انتظارات بخش های صنعتی نیستند.

وی با اشاره به اینكه رفع این چالش نیازمند تعریف مكانیزم هایی است كه درآن چندین فاكتور هدف گذاری شود، اظهار نمود: حضور بیشتر دانشگاه ها در بین جامعه و صنعت همچون فاكتورهایی است كه در این مكانیزم ها باید مدنظر قرار گیرد.

برومند همین طور با تاكید بر اینكه از طرف دیگر بخش های صنعتی باید نگاه آینده نگری داشته باشند، اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند شكسته شدن برنامه های سازمان ها و بخش های دولتی به پروژه های تخصصی تر است.

وی همین طور با تاكید بر لزوم تمركز بیشتر كشور در زمینه فیلم سازی، اظهار داشت: علاوه بر آن باید با استانداردهای اجرای پروژه های صنعتی بزرگ آشنا باشیم و انتظار داریم بخش های صنعتی باز گام هایی برای تصمیم گیری های آتی و اجرای پروژه های مدت دار بردارند.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم اشاره كرد: وزارت علوم این آمادگی را دارد كه راهكارهای ارتباط میان صنعت ودانشگاه را دریافت كند و ما باز مكانیزم های اجرایی برای تدوین برنامه های راهبردی تعریف نماییم.




1397/10/04
14:57:00
5.0 / 5
5168
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری , نمایشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵