رییس فراكسیون دانش بنیان مجلس خبرداد

تهیه دو بسته حمایتی برای توسعه كسب و كارهای نوین

تهیه دو بسته حمایتی برای توسعه كسب و كارهای نوین

به گزارش لیمو بلاگ رئیس فراكسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات حمایتی این فراكسیون از كسب و كارهای نوین و دانش بنیان، اظهار داشت: در این راستا دو بسته را تعریف كردیم كه یكی از آنها بسته مقررات زدایی است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سید محسن دهنوی در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، اشتغال و اقتصاد را از مسایل اولویت دار خانواده ها دانست و اضافه کرد: کشور ما بزودی به عدد 8 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی خواهیم رسید و ایجاد اشتغال برای آنها با روشهای سنتی میسر نخواهد بود.
وی با اشاره به نشستی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار نمود: در این جلسه عنوان شد که برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعتی احتیاج به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز است که با عنایت به وضعیت اقتصادی نه امکان این چنین سرمایه گذاری داریم و نه زمان کافی در اختیار داریم.
دهنوی، با تاکید بر اینکه ما برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان هیچ چاره ای جز تغییر نگاه در شیوه کسب و کارهای نداریم، افزود: این روند کشور بوجود آمده ولی بر مبنای آمارها 50 درصد مجموعه شهرک های صنعتی تهران و البرز بلا استفاده مانده است بگونه ای که یا یک شیفت کار می کنند و یا یک روز درمیان.
رئیس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این عدد نشان داده است که ما احتیاج به زیر ساخت های بزرگ نداریم، خاطرنشان کرد: ما احتیاج به زیر ساخت های نرم افزاری داریم تا از ظرفیت های موجود برای توسعه کسب و کارهای نوین استفاده نماییم.
دهنوی نیروی انسانی متخصص و جوان را کلید توسعه و پیشرفت توصیف کرد و افزود: اگر در رویدادهایی مانند آزمون استخدامی بتوانند در هر سال هزار نفر نیروی انسانی متخصص را شناسایی و به بخش خصوصی ارائه کند، هزار کسب و کار موفق تحویل جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات فراکسیون اقتصاد دانش بنیان در این حوزه اظهار داشت: در این راستا دو بسته را تعریف کردیم که یکی از آنها بسته مقررات زدایی است.
رئیس فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال های قبل مقررات بسیاری را برای کسب و کارها وضع شده بود، تصریح کرد: برای ایجاد یک کسب و کار احتیاج به دریافت مجوزهای مختلفی است که از 23 تا 57 مجوز را شامل می شود.
دهنوی بسته دوم این فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی را رفع انحصار از مجوزها نام برد و اضافه کرد: دریافت بعضی از مجوزها ارزش یافته است چون که قیودی که برای دریافت این مجوزها گذاشته شده است که گویی این مجوزها به اقشار خاصی اعطا می شود و افراد خاص که ارتباطات و رانت دارند قادر به عبور از این قیود است.
وی افزود: ازاین رو ما در مجلس و با همکاری با سایر ارگان ها پیگیر این مورد هستیم تا انحصار از مجوزها برداشته شود.
دهنوی با اشاره به لزوم ارتباط میان شرکت های کوچک با شرکت های بزرگ اظهار داشت: زمانی که در سناد توسعه زیست فناوری در این حوزه اقدام کردیم و دیدیم که چگونه شرکت های نوپا با مشاوره های شرکت بزرگ و توسعه بازاری که تحت نظر شرکت های بزرگ داشتند، رشد کردند.




منبع:

1399/04/21
22:08:38
5.0 / 5
3153
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشگاه , سنتی , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲