رخداد 3 زلزله پی درپی در فیروزكوه استان تهران

رخداد 3 زلزله پی درپی در فیروزكوه استان تهران

به گزارش لیمو بلاگ رئیس شبكه شتابنگاری كشور با اشاره به 3 زلزله متوالی با بزرگای سه و بالاتر از آن در فیروزكوه استان تهران، اظهار داشت: این زمین لرزه ها در دو ایستگاه شتابنگاری فیروزكوه و ارجمندی به ثبت رسیده اند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا از ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه و ۳۳ ثانیه زلزله های مختلفی در فیروزکوه استان تهران رخ داده است. نخستین آن با بزرگای ۳.۶ و در عمق ۸ کیلومتری بوده است.
طبق گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، رومرکز این زمینلرزه در ۲۰ کیلومتری فیروزکوه، ۲۳ کیلومتری ارجمند و ۴۱ کیلومتری کیلان استان تهران بوده است.
دومین زمینلرزه در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه با بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری و پس از آن زلزله ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داده است. دو زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.
مهندس اسماعیل فرزانگان، رئیس شبکه شتابنگاری کشور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سه زلزله متوالی با بزرگای ۳ و بالاتر از آن، اظهار داشت: سه زلزله متوالی با شتاب های ۴، ۵ و یک سانتی متر بر مجذور ثانیه در ۱۵ دقیقه در ایستگاه شتابنگاری فیروزکوه به ثبت رسید و شتاب های این زمینلرزه در ایستگاه "ارجمند" شامل ۲، ۳ و ۰.۲ بوده است.






منبع:

1399/04/22
15:13:36
5.0 / 5
2414
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲