دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی عنوان كرد

نزول ۴ رتبه ای ایران در شاخص سهولت كسب و كارها

نزول ۴ رتبه ای ایران در شاخص سهولت كسب و كارها

لیمو بلاگ: دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور از تنزل ۴ رتبه ای ایران در شاخص سهولت كسب و كارها آگاهی داد و اظهار داشت: ایران در این شاخص از رتبه ۱۲۴ به ۱۲۸ تنزل رتبه پیدا كرده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر منصور كبگانیان در حاشیه جلسه یكصد و سیزدهم جلسه شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی كشور در جمع خبرنگاران نمایش گزارشی از علم و فناوری را از دستورات جلسه این ستاد عنوان نمود و اضافه كرد: در این نشست ضمن نمایش گزارش علم و فناوری، شاخص های در رابطه با "علم و فناوری" و همین طور "سهولت كسب وكارهای برای فازع التحصیلان دانشگاهی و شركت های دانش بنیان" مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینكه كشور در شاخص های علم و فناوری رشد داشته است، از محققان، دانشمندان، اساتید و دانشجویان قدردانی كرد.
كبگانیان در عین حال اشاره كرد: در مقابل كشور در شاخص های سهولت كسب و كارها تنزل رتبه یافته است كه این امر برای ما آگهی است.
به قول دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی كشور رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ در شاخص های سهولت كسب و كارها ۱۲۴ بوده كه این عدد رتبه مناسبی برای كشور نیست ولی در سال ۲۰۱۹ با ۴ رتبه تتزل به رتبه ۱۲۸ تنزل یافته است.
كبگانیان شاخص های سهولت كسب و كارها را شامل مواردی چون سهولت ستاندن مجوز، سهولت تعطیل كردن شركت ها، ورشكستگی شركت ها، تعداد پرسنل، مالیات و حقوق مالكیت فكری عنوان نمود و تصریح كرد: كشور به غیر از برخی شاخص های خرد در بیشتر این شاخص ها تنزل داشته است.
دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی كشور بررسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست عنوان نمود و اظهار نمود: در جلسات قبل ستاد دستگاه های مختلف گزارش های خودرا در این حوزه نمایش كردند و در این نشست از وزارتخانه كار، تعاون و رفاه اجتماعی و مركز همكاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دعوت كردیم تا هر كدام گزارش های خودرا در این حوزه عرضه كنند.
كبگانیان افزود: با عنایت به آمارهای نمایش شده از طرف وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی، بر توجه بیشتر به مشاغل مهارتی و لزوم متناسب سازی حقوق و دستمزدها تاكید شد.
وی با اشاره به اینكه در این نشست از وزارت كار درخواست شد تا راهبردهای خودرا در این زمینه عرضه نماید، اشاره كرد: از طرف مركز همكاری پیشرفت و تحول گزارشی در زمینه تناسب اشتغال با رشته تحصیلی نمایش شد كه به سبب كمبود وقت این گزارش در جلسه آتی ستاد نمایش خواهد شد.
دبیر ستاد راهبردی نقشه جامع علمی كشور بیان كرد: طبق گزارش نمایش شده بعضی از افراد تحصیلكرده در حوزه هایی به غیر از رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند كه این امر از نظر ما اتلاف هزینه است.
وی بررسی آمارهای در رابطه با تناسب شغل با رشته تحصیلی را از اهداف نمایش این گزارش ها دانست و تصریح كرد: با تكمیل شدن این گزارش می توانیم در این حوزه به جمع بندی برسیم.
به قول این مقام مسئول، برمبنای آمارهای نمایش شده وضعیت اشتغال افراد مقطع دیپلم بهتر از سایر مقاطع بوده است.




1397/10/05
18:18:23
5.0 / 5
4713
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشگاه , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳