حمایت ۱۸ میلیاردی دولت از بنیاد نخبگان خراسان رضوی، اجرای طرح توانمندسازی شهید احمدی روشن

حمایت ۱۸ میلیاردی دولت از بنیاد نخبگان خراسان رضوی، اجرای طرح توانمندسازی شهید احمدی روشن

لیمو بلاگ: رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ۷۵۰ جلسه توسط این بنیاد، اظهار داشت: توجه اساتید و شركت های استان در جهت احداث و توسعه گفتمان دانش بنیان خروجی این جلسات بود كه منجر به نمایش طرح های مختلف به ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و كمك ۵۰ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی در سال ۹۶ و كمك ۱۸ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریالی در ۶ ماهه سال جاری از طرف این معاونت شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سید سعیدرضا احمدی زاده در جلسه شورای ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی كه با حضور معاون علمی رییس جمهور در استانداری برگزار شد، اظهار نمود: هم اكنون ۱۵۹۰ نخبه در بانك اصلی خود داریم كه نشان دهنده آن است كه هر یك از این افراد حمایتی را از بنیاد نخبگان دریافت نمودند. در این بانك تنها ۱۲۵ عضو هیات علمی حضور دارند.
وی افزود: تعداد مخترعین ۱۵۰ نفر و ۴۷۷ نفر دانش آموخته برتر در بانك اطلاعاتی خود داریم، به طوریكه نیمی از آنها دانشجو و نیمی دیگر فارغ التحصیل هستند. از سال ۹۳ حدود ۹۰۲ جایزه به نخبگان اعطا كرده ایم، به طوریكه ۱۵۹ تسهیلات نظام وظیفه نمایش شد، یعنی نخبگان به جای رفتن به نظام وظیفه پروژه ای را انجام دادند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با اشاره به اینكه در امتداد تحقق اقتصاد مقاومتی از پارسال یك كارگروه توانمندسازی به كارگیری ظرفیت نخبگان بوجود آمد، اشاره كرد: با احداث این كارگروه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نخبگان در این راستا بهره ببریم و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم؛ درنتیجه بانك نخبگان خودرا به روز كردیم.
احمدی زاده اضافه كرد: از شروع سال ۹۶ حدود ۸۳ نفر بیكار تحت پوشش خودرا رصد كردیم، به طوریكه ۴۹ نفر از آنها وارد مقاطع پسادكترا و دكترا و یا مشمول به نظام وظیفه سپاه نخبگان شدند كه البته بیكار تلقی نمی شوند. همین طور بیشتر از ۲۰ شركت متقاضی برای استخدام روی سایت بنیاد نخبگان استان برای به كارگیری این نخبگان فراخوانی را اعلام كردند؛ چونكه متوجه شدند كه به كارگیری آنها، توسعه شركت خودشان را به همراه خواهد داشت.
وی درباب اهمیت «طرح توانمندسازی نخبگان شهید احمدی روشن» بیان كرد: این طرح برای حل مشكلات شكل خواهد گرفت و دولت یا همان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هر یك از آنها ۳۰۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان هزینه می كند كه این طرح ها درنهایت منجر به كار و كارآفرینی همچون واحد تحقیق و توسعه فرآوری گردو و... خواهد شد. با همت استاندار سابق، برمبنای مصوبه ای، ۲۵ نفر از نخبگان تحت پوشش قرار گرفتند و ۲۹ نفر دیگر از این افراد در شهرداری، دانشگاه و دیگر مراكز به كار گرفته شدند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با اشاره به خروجی جلسات برگزار شده توسط این سازمان، اشاره كرد: تابحال ۷۵۰ جلسه دیدار رئیس بنیاد با نخبگان، مستعدان، اعضای هیات علمی و صاحبان ایده های نو برگزار شده كه خروجی آن توجه اساتید و شركت های استان در جهت احداث و توسعه گفتمان دانش بنیان بود كه منجر به نمایش طرح های مختلف به ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری شد كه كمك ۵۰ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی در سال ۹۶ و كمك ۱۸ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریالی در ۶ ماهه سال جاری از طرف این معاونت شد.
وی افزود: در سال ۹۶، ۹۲ عنوان برنامه انجام دادیم كه شامل تكریم های ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، تكریم های استانی و بازدیدهای هدفمند دانش بنیان از شركت ها به منظور رفع مشكلاتشان، پروژه های جهادی، نشست های مختلف با مسئولان استانی، كارگاه های آموزشی و... است. همین طور به ما قول داده شده كه ۳ تا ۵ شركت وارد پارك علم و فناوری شوند، این امر فرصت خوبی به شمار می رود؛ چراكه ارزش گردش مالی بازار اسباب بازی مشهد ۸۰ میلیارد تومان است.
احمدی زاده درباب برنامه های مهم بنیاد امسال اظهار داشت: این برنامه ها شامل طرح توانمندسازی شهید احمدی روشن و تشكیل هسته های نخبگانی مساله محور، تدوین طرح شورای مشورتی نخبگان جوان، تدوین طرح شمس الرضا شبكه سازی و مشكل گشایی سوغات، مشاركت در رویداد خوردگی و رویداد گردشگری و مشاركت در برگزاری جشنواره رویش فناوری آب دانشگاه فردوسی است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات آتی و مورد نیاز بنیاد نخبگان استان، اظهار نمود: این اقدامات شامل پشتیبانی از احداث VC ها (صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر توسط شركتهای بزرگ استان)، حمایت ستاد توسعه فناوری های هویت ساز از طرح شمس الرضا، احداث چند كارخانه نوآوری در جهت كمك به زیست بوم فناوری، پشتیبانی از احداث دبیرخانه دائمی جشنواره فناوری های آب در استان، افزایش سهمیه پسا دكتری با عنایت به درخواست های مكرر دانشگاه های مادر استان، اجرای طرح مدارس خلاقیت و كارآفرینی در استان و... است.




1397/10/11
14:04:42
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشگاه , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳