رییس دانشگاه تهران تاكید كرد

ضرورت ادغام فعالیت پارك های علم و فناوری با دانشگاه

ضرورت ادغام فعالیت پارك های علم و فناوری با دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پررنگ شدن حضور پارك های علم و فناوری، اظهار داشت: متاسفانه هنوز از ظرفیت های علمی دانشگاه ها برای بهبود عملكرد و توسعه تكنولوژی استفاده نمی گردد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر نیلی احمدآبادی در نشست روسای پارک های علم و فناوری که به میزبانی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد، با اشاره به صدمه های وضع موجود اظهار نمود: از نظر ساختاری عموماً نیازها از بالا ایجاد می شود و نهایتاً سازمان مستقل از زمینه های اصلی خود شکل می گیرد که این مورد را می توان به وضعیت صنعت و دانشگاه ها تعمیم داد؛ این در شرایطی است که امروزه ادغام فعالیت پاک های علم و فناوری با دانشگاه ها بیشتر از گذشته احساس می شود.
رئیس دانشگاه تهران که به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت داشت، با اشاره به اینکه هنوز فعالیت پارک های علم و فناوری در زنجیره فعالیت دانشگاه ها و دانشجویان قرار ندارد، بیان نمود: هنوز درصد کمی از دانشجویان از ظرفیت ها و قابلیت های پارک های علم و فناوری آگاه هستند و لازم است که زنجیره کامل علم تا خلق ثروت و کسب و کار روان تر شود.
دکتر صدیق رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) هم در این جلسه، اظهار نمود: باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که از آن جمله می توان به مبحث مقررات پارک های علم و فناوری اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه مقررات معافیت مالیاتی پارک های علم و فناوری با شرکت های دانش بنیان اختلاف ریشه ای و اساسی دارد، افزود: شرکت های مستقر در پارک ها از مزایای مناطق آزاد برخوردار می شوند؛ این در شرایطی است که معافیت شرکت های دانش بنیان تنها مربوط به محصولات آنها می شود.
بر مبنای اعلام وزارت علوم، سپس مهندس چینی فروشان، مدیر امور تقاضامحور شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت موجود در سامانه ساتع و همینطور منابع جذب شده اشاره و نقشه راهی بر مبنای آن ترسیم کرد.
چینی فروشان در ادامه به توضیح چالش های فرایندی و قانونی اشاره نمود و برای رفع آنها پیشنهادهایی عرضه داد.



1399/07/19
11:26:07
5.0 / 5
1343
تگهای خبر: تكنولوژی , دانش بنیان , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴