دستاورد محققان سنگاپوری؛

توانبخشی پس از سكته مغزی با دستگاه رباتیك خانگی

توانبخشی پس از سكته مغزی با دستگاه رباتیك خانگی

لیمو بلاگ: پس از وقوع سكته مغزی، افراد نیاز به توانبخشی اعضای بدن در بیمارستان با دستگاه های گرانقیمت دارند. اما یك دستگاه رباتیك خانگی می تواند جایگزین این روش شود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، این دستگاه توانبخشی خانگی فشرده، قابل حمل و نسبتاً ارزان است و بیماران می تواند شخصاً در منازل از آن استفاده کنند.
این ابزار رباتیک اچ من نام دارد و توسط پژوهشگران سنگاپوری ساخته شده است. وزن کل این دستگاه ۱۴ کیلوگرم است و آنرا می توان بر روی یک میز عادی در منزل قرار داد.
بیماران نیازمند به توانبخشی دسته جوی استیک این دستگاه را با دستی که بازویش نیاز به توان بخشی دارد می گیرند و سپس آنرا در مسیرهایی که توسط نمایشگر دستگاه ترسیم می شود، حرکت می دهند.
حسگر این جوی استیک میزان قوت و توان دست را در زمان حرکت دادن می سنجد و به همین دلیل دشواری وظایف محوله را افزایش داده یا می کاهد. با تداوم این تمرین ها بیماران می توانند بازوی خودرا با دقت و توان بیشتری کنترل کنند.
سیستم مورد اشاره بوسیله اتصال به اینترنت میزان پیشرفت بیمار را به پزشک فیزیوتراپیست اطلاع می دهد تا وی نیز در صورت نیاز تغییراتی را در تمرین ها بوجود آورد. استفاده آزمایشی از این ابزار خانگی به مدت شش هفته نتایج خوبی را به دنبال داشته است.


منبع:

1399/08/08
19:55:14
5.0 / 5
1496
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳