، مصوبات كمیسیون دایمی شورای عتف،

راه اندازی منطقه ویژه سمنان منتفی شد، برگزاری جلسه فوق العاده برای نحوه توزیع اعتبارات پژوهشی

راه اندازی منطقه ویژه سمنان منتفی شد، برگزاری جلسه فوق العاده برای نحوه توزیع اعتبارات پژوهشی

لیمو بلاگ: دبیر كل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه احداث منطقه ویژه سمنان در تصمیم گیری اولیه منتفی شد، اظهار داشت: در جلسه كمیسیون دایمی شورای عتف مقرر شد درباب آیین نامه این مناطق بازبینی صورت گیرد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر مسعود برومند در حاشیه بكصد و هفتاد و پنجمین جلسه كمیسیون دایمی شورای عتف در حمع خبرنگاران شاخص های علم و فناوری برای مناطق ویژه علم و فناوری را از موضوعات مطرح در این نشست عنوان نمود و اضافه كرد: این شاخص ها مورد بحث قرار گرفت و اعضای كمیسیون دایمی مقرر كردند كه یك دفعه دیگر طرح و شاخص های علم و فناوری مناطق ویژه علم و فناوری مورد بازبینی قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر آن مقرر شد تا مستندات برای این امر فراهم گردد تا شرایط بحث و بررسی آماده شود.

برومند با اشاره به نمایش پیشنهاد راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در سمنان توضیح داد: با عنایت به این كه این استان یكی از استان های مهم به لحاظ بالا بودن تعداد دانشجویان به نسبت كل جمعیت این استان، تصمیم گرفته شد كه با این پیشنهاد موافقت نشود، ضمن آنكه تصمیم گرفته شد تا در زمینه آیین نامه های مربوط به مناطق ویژه بازبینی صورت گیرد.

دبیر كل شورای عتف با تاكید بر اینكه هم اكنون تعداد مناطق ویژه 5 مورد باقی می ماند، اظهار نمود: البته این تصمیم یك تصمیم اولیه است و باید این مساله در شورای عتف مطرح شود.

برومند تصمیم گیری درباب اعضای حقیقی دو كمیسیون این شورا را از دیگر موضوعات این جلسه نام برد و تصریح كرد: اعضای حقیقی كمیسیون "مدیریت، اقتصاد و حقوق" و كمیسیون "علوم انسانی، اسلامی و فرهنگی" معرفی و با رای اعضا انتخاب شدند.

معاون وزیر علوم نمایش گزارش شاخص های علم و فناوری را از دیگر موضوعات مطرح عنوان نمود و اضافه كرد: این گزارش برای نخستین بار تهیه و این گزارش در شورای عتف باز مطرح شده بود و در آنجا باز مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد این گزارش مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

به گفته وی در این نشست مبادرت به نمایش آغازین گزارش شاخص های علم و فناوری شد و از اعضا خواسته شد تا شاحص ها و ارتباط با یكدیگر و ارتباط این شاخص ها با برنامه های پژوهش و فناوری بررسی و تحلیل مناسبی انجام دهند تا در جلسه آتی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

برومند افزود: نظام هماهنگ برنامه ریزی و بودجه پژوهش و فناوری كشور از دیگر موضوعات مطرح بود. در این زمینه چندین ماه است اهداف مطرح در اسناد بالادستی با سیاستگذاری ها بررسی هایی انجام دادیم مشاهده كردیم كه میان این دو مقوله برنامه هایی وجود دارد. اینكه چگونه بتوانیم برنامه مدون را داشته باشیم و دستگاه ها در این زمینه چه برنامه هایی دارند مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: در مرحله بعد گزارش هایی كه برای پایش و نظارت این سیستم ارابه میگردد تلاش نماییم كه این فعالیت ها منطبق بر برنامه باشد.

برومند اشاره كرد: در این نشست مقرر شد اسنادی كه تابحال تهیه شده است ارسال شود و جلسه فوق العاده ای جهت بررسی این اسناد برگزار می شود.

دبیر كل شورای عالی عتف، افزود: در این نشست همین طور درباب متدلوژی نحوه و توزیع بودجه های پژوهشی بحث شد. به این معنا كه در این نشست درباب اینكه این بودجه‎ها به چه بخش هایی واگذار میگردد. ما باید این مساله را پیگیری نماییم تا بودجه ها به سمت فناوری های آینده نگرانه دارد، هدایت شود.

وی با اشاره به اینكه در این زمینه تصمیم گیری صورت نگرفت، اشاره كرد: در جلسه فوق العاده كمیسیون دایمی شورای عتف باز در این زمینه بحث و تبادل نظر خواهد ش




1397/10/27
23:11:55
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: پژوهش , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳