نمایشگاه تخصصی رباتیك و هوش مصنوعی برگزار می گردد

نمایشگاه تخصصی رباتیك و هوش مصنوعی برگزار می گردد

لیمو بلاگ: آغازین نمایشگاه توانمندی های حوزه رباتیك، اتوماسیون و هوش مصنوعی در كشور انجام می شود.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر سروش صادق نژاد دبیر جشنواره بین المللی رباتیك و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه جهان امروز در مرز یك انقلاب فناوری ایستاده كه روش زندگی را از بنیان دگرگون ساخته است، اظهار داشت: این دگرگونی كه منشا آن رباتیك، اتوماسیون و هوش مصنوعی است، تحول گسترده ای در همه صنایع به وجود آورده است. این در شرایطی است كه برمبنای آمارها، در ایران تنها ۱۰ درصد از صنایع كشور از ربات های پیشرفته استفاده می نمایند، در حالیكه این آمار در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد است.
وی افزود: این عدد نشان داده است صنایع كشور نتوانسته اند به سمت ربات های پیشرفته حركت كنند، پس نیازمند توجه جدی همه مدیران و تلاشگران این عرصه برای توسعه همه جانبه رباتیك و هوشمندسازی صنعت است.
صادق نژاد با اشاره به دستاوردهای دانشگاه ها، مراكز رشد، پارك های علمی و فناوری و شركت های دانش بنیان در این حوزه، تصریح كرد: در این راستا آغازین فن بازار رباتیك، هوش مصنوعی و اتوماسیون صنعتی در كشور كه محلی برای نمایش دستاوردهای دانشگاه ها، مراكز رشد و پارك های علم و فناوری كشور و صنایع وابسته خواهد بود، انجام خواهد شد.
رئیس كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران فیرا هدف از برگزاری این نمایشگاه را بسترسازی برای معرفی شركت های توانمند حوزه اتوماسیون، رباتیك و هوش مصنوعی، جلب پشتیبانی و حمایت دستگاه های دولتی و خصوصی سرمایه گذار از شركت های فناور و پشتیبانی از تولید داخل و كالای ایرانی دانست.
صادق نژاد اشاره كرد: احداث جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش های كاربردی و دانش بنیان، ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیك و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری كشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده های جدید محققان و كمك به تجاری سازی آنها و همین طور بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران را از دستاوردهای مهم این رویداد مهم در كشور برشمرد.
وی افزود، برگزاری این نمایشگاه در امتداد ساماندهی و احداث تمركز در جامعه رباتیك، اتوماسیون و هوش مصنوعی كشور و سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان بوده و باهدف بسترسازی جهت معرفی شركت های توانمند حوزه اتوماسیون صنعتی، رباتیك و هوش مصنوعی و برقراری ارتباط میان صنعتگران و متخصصان این حوزه خصوصاً در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، نفت گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی و فضایی و دریایی، صنایع مخابرات، صنایع برق و نیروگاهی، صنایع عمرانی، صنایع آب و شبكه های تصفیه و توزیع، صنایع معدنی و معادن و... انجام می شود.
وی افزود: این مسابقات توسط دانشگاه صنعتی امیركبیر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت مركز همكاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه سال ۱۳۹۷ و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و همزمان با برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین المللی رباتیك امیركبیر (فیراكاپ آزاد ایران) انجام خواهد شد.
وی بیان كرد: با برگزاری این نمایشگاه امسال بتوانیم دستاوردهای بهتری را از كشور در سال ۲۰۲۰ كه جمهوری اسلامی ایران میزبان بزرگترین رویداد رباتیك در جهان است را شاهد باشیم.

1397/11/02
15:01:34
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , تولید , خودرو
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳