دبیر شورای عالی فضای مجازی:

مدیریت سرگرمی یكی از راههای حكمرانی فضای مجازی

مدیریت سرگرمی یكی از راههای حكمرانی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیریت سرگرمی را یكی از راههای حكمرانی فضای مجازی عنوان نمود و اظهار داشت: در صورت نیاز دستورالعمل های مربوط به بازی های كامپیوتری توسط شورا تصویب می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سیدابوالحسن فیروزآبادی در دیدار با رئیس بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: عملکرد بنیاد بازی های کامپیوتری در کشور و بازسازی ساختار، پروسه و ماموریت های آن، نشان از رخداد یک تحول امیدوارانه است و خوشبختانه تهدیدهای این حوزه به خوبی احصاء شده که در صورت نیاز می توان سیاست های لازم را در جلسات شورای عالی فضای مجازی برای تعیین دستورالعمل ها در سازمان ها و نهادها مصوب کرد. وی ادامه داد: بازی های کامپیوتری در حال حرکت به سمت شبکه ای جهانی و آنلاین هستند که این علاوه بر فرصت با تهدیداتی هم راه است که نیاز به تمهیدات لازم برای مقابله با آن دارد. فیروزآبادی با اشاره به این که تولید دانش از تخیل شروع شده و فرضیه نخستین قدم در آن است، اشاره کرد: در جهان پست مدرن امروز که انسان ها اصولا در آن نسبی گرا و سطحی نگر شدند بازی های کامپیوتری برای تقویت قوه تخیل و تولید دانش و نوآوری کمک خواهدنمود. دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه اوقات فراغت انسان ها رو به افزایش بوده و هر فرد در زندگی ساعات بسیاری را در یک اکوسیستم نیمه جدی و خیال انگیز که حالت سرگرمی دارد می گذراند، اشاره کرد: بازی های کامپیوتری امروز با احتمال پیشی گرفتن از رسانه ها، در آینده اقتصاد بزرگی خواهند داشت که باید با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد به آن پرداخته شود. رئیس مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: نیاز است تا مدل اقتصادی مناسب با تاکید بر دو محور پشتیبانی از بازی های داخلی و شکل گیری شرکت های بزرگ در این عرصه در کنار شرکت های کوچک برای گردش چرخه این صنعت طراحی شود. وی با تاکید بر این که در استخراج مدل مناسب اقتصادی این حوزه توجه به جذب سرمایه اهمیت دارد، اظهار داشت: ضمن حفاظت از بازار داخلی نباید فضایی ایجاد شود تا شرکتها به سمت انحصارگرایی پیش روند و می توان با الگوبرداری از سند پشتیبانی از پیام رسان ها، شرکت های بزرگ حوزه فضای مجازی را ترغیب به فعالیت در این عرصه کرد. فیروزآبادی گفت: ما باید برای آینده فضای مجازی با تلاش گسترده و همسو با جهان با تاکید بر فرهنگ، زبان و سرزمین مان بعنوان نقاط قوت آماده باشیم. وی با اشاره به وضعیت کشورهای ژاپن و چین در حوزه بازی های کامپیوتری و تاکید آنها بر قوم شناسی اظهار داشت: باید پژوهش های قوم شناسانه در کشور برای شناسایی فرهنگ و ذائقه خیال مردم درجهت ترغیب آنها صورت گیرد چونکه یکی از راه های حکمرانی فضای مجازی مدیریت سرگرمی است و در مدیریت سرگرمی رکن اصلی بازی ها هستند که چین به خوبی با درک آن سالها پیش دراین حوزه گام برداشته است بدین سبب در کشور باید فعالیت در این عرصه با نگاه جدی، قوم شناسی و اجتماعی صورت گیرد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر چشم انداز حوزه بازی های کامپیوتری، اعلام نمود: نباید اجازه نفوذ کشورهای خارجی را در این عرصه دهیم و باید در کنار فعالیت سکوهای بزرگ خارجی، سکوهای داخلی در این بازار بزرگ اقتصادی تقویت و فعال باشند.

1399/09/08
21:44:02
5.0 / 5
1444
تگهای خبر: آنلاین , پژوهش , تولید , رایانه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳