با حمایت صندوق نوآوری صورت می گیرد

حضور 20 شركت دانش بنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتكس 2020

حضور 20 شركت دانش بنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتكس 2020

صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان ایرانی برای حضور در چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (GITEX) حمایت می کند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سهراب آسا، مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه معروف به «GITEX» از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات، تصریح کرد: این صندوق از ۲۰ شرکت دانش بنیان ایرانی جهت حضور در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.
وی ضمن اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی بعنوان یکی از بازیگران اصلی زیست بوم نوآوری کشور، اظهار نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان، پشتیبانی از حضور آنها در نمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است؛ چون که یکی از اهداف اصلی ما تسهیل مسیر تجاری سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل دهی ارتباطات بین المللی و ورود به بازارهای خارجی، طرح راهکارهای نوآورانه با هدف بین المللی سازی شرکتهای دانش بنیان و ورود آنها به زنجیره ارزش جهانی است.
آسا، با تاکید بر علاقه مندی به همکاریهای بین المللی، ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش در پیوند ایده ها و راهکارهای فناورانه شرکتهای دانش بنیان با بازارهای داخلی و منطقه ای دارد و در این راستا به شکل گیری دیپلماسی نوآوری در سطح شرکتهای نوآور با همتایان خود در عرصه منطقه ای و بین المللی کمک خواهد نمود.
طبق فراخوان انتشار یافته، شرکتهای علاقمند به حضور در این نمایشگاه، از تاریخ ۲۸ تیر تا ۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت نام کردند که از میان آنها ۶۲ شرکت وارد مرحله ارزیابی شدند. بعد از انجام ارزیابی اولیه و تأیید شرکت ها، با همت معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کمپ آموزشی به منظور توانمندسازی آنها برای حضور شایسته در این رویداد بین المللی، در چارچوب وبینارهای «بررسی و بهبود مدل کسب و کار برای عرضه به سرمایه گذار»، «بررسی و تحلیل ۰ تا ۱۰۰ برنامه مالی»، «چگونگی ارزیابی و ارزش گذاری استارتاپ ها»، «آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای عربی و فرایند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و فرایند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با کلیات حقوقی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از ایده ها»، «آشنایی با نظام ثبت اختراعات»، «آشنایی با نظام ثبت علایم تجاری بین المللی»، «آشنایی با نظام ثبت طرح و پشتیبانی از اسرار تجاری» و «آشنایی با کلیدی ترین نکات حقوقی در انعقاد قرارداد با سرمایه گذار» با تدریس اساتید مجرب و خبره هر حوزه برگزار گردید.
بعد از آخر دوره های آموزشی و توانمندسازی، جلسات مختلف منتورینگ با تیم ها برای عرضه انگلیسی صورت گرفت و سپس تیم های متقاضی، طرح های خویش را به زبان انگلیسی برای کمیته پذیرش، متشکل از نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سامانه تأمین مالی و سرمایه گذاری کارن، عرضه کردند و ۲۰ تیم برتر برای اعزام به جیتکس و حضور در پاد نمایشگاهی انتخاب گردید. معیارهای انتخاب شامل توانایی عرضه قوی به زبان انگلیسی، داشتن برنامه مشخص برای حضور در جیتکس، تجربه های صادراتی و حوزه فعالیت شرکت بود.

وی ادامه داد: ۲۰ شرکت منتخب، طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی های خویش را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
بر مبنای اعلام صندوق نوآوری، همچنین، هم زمان با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۱۱ شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانی ها (کریدور توسعه صادرات) به این نمایشگاه اعزام خواهند شد.




منبع:

1399/09/15
13:59:29
5.0 / 5
1303
تگهای خبر: الكترونیك , بین المللی , پژوهش , تدریس
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳