بهره برداری از گلخانه دریایی در سواحل مكران تا دیماه

بهره برداری از گلخانه دریایی در سواحل مكران تا دیماه

به گزارش لیمو بلاگ قائم مقام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره برداری از گلخانه دریایی در سواحل مکران تا دیماه سالجاری اطلاع داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، پروژه طراحی و ساخت گلخانه دریایی در ساحل مکران یکی از طرح های فناورانه برای تأمین بخشی از آب مصرفی گلخانه های کشاورزی است که در آن آب شور دریا وارد مخزن می شود و توسط آب گرم کن های خورشیدی به مرحله تبخیر می رسد، سپس از دستگاه رطوبت ساز عبور کرده و به کمک کندانسورهایی آب تقطیر می شود و این آب تقطیر شده شیرین برای آبیاری سبزیجات و صیفی جات استفاده خواهدشد.
همینطور جهانگیر پرهمت، قائم مقام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این مورد اظهار داشت: پارسال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش فنی گلخانه های دریایی تدوین و اقدامات اجرایی آن در بعضی سواحل کشور همچون ساحل مکران شروع شد. امیدواریم حداکثر تا اواسط دیماه سالجاری این فناوری بومی شده را بتوان به اتمام و به بهره برداری رساند.
بر مبنای اعلام معاونت علمی، به قول وی به کارگیری ظرفیت های سواحل خلیج فارس و دریای عمان در توسعه گلخانه های دریایی بستر تولید محصولات کشاورزی و هم اشتغال زایی زیادی را فراهم می آورد. ازاین رو این طرح به اشتغالزایی اهالی چنین مناطقی منجر خواهد شد.



1399/09/19
14:34:26
5.0 / 5
1315
تگهای خبر: تولید , فناوری , محصولات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴