حمایت صندوق نوآوری از صادرات محصولات دانش بنیان به كشورهای همسایه

حمایت صندوق نوآوری از صادرات محصولات دانش بنیان به كشورهای همسایه

به گزارش لیمو بلاگ رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی از حمایت ویژه این صندوق از صادرات شركت های دانش بنیان به كشورهای همسایه خبرداد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در حاشیه جلسه فعالان صنعت IT ایران با وزیر ارتباطات عراق كه بامداد امروز چهاشنبه سوم بهمن ۱۳۹۷ در محل مجتمع شكوفایی شركت های دانش بنیان برگزار شد، نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق با رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی دیدار نمود.
دكتر علی وحدت در این دیدار با اشاره به اینكه دولت ایران سرمایه جدی را برای پشتیبانی از شركتهای دانش بنیان و فناور در كشور در چارچوب صندوق نوآوری و شكوفایی مختص كرده است، اظهار داشت: ایران در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت كرده كه اغلب آنها به دست محققان جوان ایرانی بومی شده اند، به صورتی كه الان نزدیك ۴ هزار شركت دانش بنیان در ایران در همین حوزه ها فعالیت می نمایند.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را یكی از بخش هایی دانست كه شركت های ایرانی در آن سهم بالایی دارند و پیشرفت های زیادی در آن حاصل شده است، تصریح كرد: یكی از سیاست های مهم كشور فعالیت گسترده بخش خصوصی در تمامی حوزه ها به خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بر این اساس سازمان نظام صنفی كامپیوتری كشور هم یكی از نهادهای خصوصی كشور درصدد است ارتباط بین شركت های این حوزه را مدیریت كند. در همین ارتباط دولت هم همواره خویش را در كنار این شركت می بیند.
وحدت با اشاره به اینكه صندوق نوآوری و شكوفایی در بحث تامین مالی در كنار شركت های دانش بنیان است، اظهار داشت: از آنجایی كه بحث صادرات به كشورهای همسایه به خصوص كشورهایی با قرابت فرهنگی با ایران اهمیت دارد، صندوق نوآوری و شكوفایی ابزارهای مالی شامل تسهیلات، سرمایه گذاری و پوشش ریسك را برای شركت های بخشی خصوصی با پتانسیل صادرات در نظر گرفته است.
در این دیدار همینطور نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق از برگزاری نمایشگاهی از توانمندی های شركت های ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در بغداد اطلاع داد.
وی ابراز امیدواری كرد همكاری بسیار گسترده ای بین دو كشور با هدف انتقال تكنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گیرد و شاهد گسترش روزافزون همكاری ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو كشور باشند.



1397/11/04
15:13:25
5.0 / 5
5093
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , صادرات , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵