طراحی سامانه مدل سازی و پیشبینی كیفیت هوا برای ۱۰ كلانشهر

طراحی سامانه مدل سازی و پیشبینی كیفیت هوا برای ۱۰ كلانشهر

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از طراحی پروژه ای تحت عنوان «سامانه مدل سازی و پیشبینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلان شهر» اطلاع داد و اظهار داشت: این پروژه بزودی به مرحله بهره برداری می رسد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی رهنما در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی، ضمن معرفی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، توضیحاتی درباره فعالیتهای این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاههای اجرایی مرتبط در اجرای پروژه های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه های در رابطه با علوم هواشناسی عرضه کرد.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه هواشناسی در زمینه طراحی و توسعه سامانه های اخطار سریع و مخاطرات جوی نظیر سیل، گرد و خاک، رعد و برق، تگرگ، بهمن و یخبندان در حال فعالیت است همینطور درمورد آلودگی هوا کارهای مناسبی صورت گرفته است که می توان به پروژه ای تحت عنوان سامانه مدل سازی و پیشبینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلانشهر - که بزودی به مرحله بهره برداری می رسد - اشاره نمود.

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه بر مبنای رسالت پژوهشی و کارنامه اجرایی خود آماده همکاری و تبادل نظر با سازمان های دولتی همچون وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

در ادامه این مراسم امیرحسین گرکانی - رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی - ضمن اشاره به اینکه پژوهشکده سوانح طبیعی شامل پنج گروه پژوهشی و دارای امکاناتی مانند نشریه علمی، مرکز رشد و اندیشکده است، اظهار نمود: کلیه فعالیتهای پژوهشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این پژوهشکده ارجاع داده می شود.

گرکانی افزود: درحال حاضر پروژه ای تحت عنوان شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق هشت اولویت بندی مخاطراتی در دست اقدام است. ازاین رو از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درخواست همکاری در این پروژه را داریم.

براساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در انتها این نشست طرفین برای توسعه همکاریهای علمی، آموزشی و پژوهشی و با هدف بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های علمی، تخصصی، مشورتی، تجهیزاتی و کتابخانه ای مشترک تفاهمنامه ای با مبحث همکاری در حوزه های مدیریت سوانح، مخاطرات محیطی، اقلیم، سنجش از دور و GIS، توسعه سامانه های کاربردی و سایر موضوعات مرتبط و مورد توافق طرفین منعقد شد.




1399/10/10
18:37:52
0.0 / 5
745
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲