رئیس جهاد دانشگاهی:

برای رسیدن به توسعه علمی و فناورانه و كاربردی كردن آن نیازمند باور و اراده و برنامه هستیم

برای رسیدن به توسعه علمی و فناورانه و كاربردی كردن آن نیازمند باور و اراده و برنامه هستیم

به گزارش لیمو بلاگ رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان اظهار داشت: مجموعه ای که امروز از سنگ بنای آن رونمایی می شود، یکی از اقدامات بسیار مهم پژوهشگاه رویان است، هم به جهت اینکه کمک نماید پژوهش های تحقیقاتی اش در اختیار مردم قرار بگیرد و هم در اختیار سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی قرار بگیرد. برپایه 40 سال فعالیت در جهاد دانشگاهی می گویم که واقعاً مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نداریم و تنها به باور و اراده و برنامه در این عرصه نیاز داریم. همه ما حمایت می نماییم تا این مجموعه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم که عصر امروز با حضور دکتر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولین منطقه برگزار شد، ضمن تشکر از حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار نمود: ایشان از سابقون پشتیبانی از توانمندی داخلی در کشور می باشند و افتخار دوستی با ایشان را از گذشته دور دارم و همیشه حامی جهاد دانشگاهی بوده اند.
رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: برای دفاع از انقلاب و امنیت کشور، برای ایجاد رفاه برای مردم در اشکال مختلف آن، شامل داشتن شغل عزت مند و آبرومند برای همه مردم با درآمد مناسب، سلامت جسمی و روحی برای مردم، مسکن و آموزش، احتیاج به اقتدار اقتصادی و دفاعی داریم، از سویی اقتدار دفاعی باید حتما بر تولید ملی ما متکی باشد و تولید ملی هم باید متکی بر علم و پیشرفت های روزآمد خودمان باشد تا بتواند رقابت پذیری خویش را حفظ کند.
دکتر طیبی اضافه کرد: امروزه در دنیا یکی از شاخصهای اصلی توانمندی کشورها را توان کشور در توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن در تولید ثروت و قدرت برای کشور می دانند.
رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: البته معتقدیم که اداره یک جامعه علاوه بر علم و فناوری و ثروت، باید بر پایه اخلاق و عدالت باشد تا بتواند سعادت دنیوی و اخروی را برای مردم تأمین کند.
دکتر طیبی، توان شکوفا کردن استعدادهای مردم را دیگر شاخص توسعه کشورها دانست و اظهار داشت: خداوند استعداد را در اشکال گوناگون در مردم به ودیعه نهاده است. باید به روش درست، این استعدادها شناخته شده و در جهت شکوفا کردن آنها تلاش شود که البته یکی از عوامل بسیار موثر در شکوفا کردن استعدادها، خودباوری مردم است.
رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در پیش از انقلاب و حتی در سالهای جاری شاهد آن بوده و هستیم، این است که چون غربی ها ارزش توسعه علمی و فناورانه را در ایجاد قدرت و ثروت می دانند، همیشه در تلاش هستند که این حس خودباوری را بخصوص در جوامع تحت سلطه و کشورهای جهان سوم از بین ببرند.
وی تاکید کرد: همچون اقداماتی که جهاد دانشگاهی بعنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی از سال 1359 انجام داده است، کوشش برای انجام کارهای شاخص علمی و فناورانه برای ایجاد خودباوری در مردم بخصوص نسل جوان و ایجاد غرور و عزت ملی است. پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی هم یکی از نمونه های موفق در حوزه پزشکی، توسعه علمی و فناورانه است.
دکتر طیبی اظهار داشت: مجموعه ای که امروز از سنگ بنای آن رونمایی می شود، یکی از اقدامات بسیار مهم پژوهشگاه رویان است، هم به جهت اینکه کمک نماید پژوهش های تحقیقاتی اش در اختیار مردم قرار بگیرد و هم در اختیار سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی قرار بگیرد. برپایه 40 سال فعالیت در جهاد دانشگاهی می گویم که واقعاً مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن نداریم و تنها به باور و اراده و برنامه در این عرصه نیاز داریم. همه ما حمایت می نماییم تا این مجموعه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که گام موثر دیگری را برادران جهاد دانشگاهی در جهت عزت آفرینی برای ملت عزیز و شریف ایران در جهت منویات مقام معظم رهبری و با مدیریت دکتر طیبی برداشته اند.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز شاهد رونمایی از این اقدام بزرگ و ماندگار هستیم. پژوهشگاه رویان یکی از افتخارات ملت ایران است و امیدواریم روح مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که بنیانگذار پژوهشگاه رویان بودند و جان خویش را در این راه تقدیم کردند، از باقیات الصالحات این کار بهره مند باشد.
وی تاکید کرد: آنچه برای ما امروز در کشور ضروری و حائز اهمیت می باشد، این است که فرصت برای شکوفایی و توسعه مولفه های اقتدار ملی را فراهم نماییم. این فرصت سازی در جهت توسعه و اقتدار آفرینی برای کشور و شکوفایی علمی و فناوری است.
اسلامی با اشاره به اینکه مملکت ما از استعدادهای فراوانی برخوردار است، تصریح کرد: جمعیت بااستعداد ما، جوانان تحصیلکرده دانشمند که در هر نقطه ای از جهان در مراکز پژوهشی حضور داشته باشند، سبب افتخار ایرانی ها بوده و در تراز بالا توانسته اند مسئولیت علمی، پژوهشی و مدیریتی بگیرند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز که در کشورمان فرصت های توسعه نوین پژوهش های نوین و فناوری های مرز دانش را ظرفیت سازی می نماییم، طبیعی است که این نیروهای باارزش و پرافتخار در همین مراکز مشغول خدمت شوند و این سرمایه ها را به سادگی از دست نخواهیم داد.
وی ضمن اشاره به ایجاد مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان، تصریح کرد: کار بسیار باارزشی است و ان شاء الله خداوند متعال عنایت می فرمایند و با تلاش همکاران پژوهشگاه رویان و دستگاههای محلی، ما هم در این راه کمک خواهیم کرد تا هرچه زودتر این مرکز مهم و موثر در فرآیندهای نوین پژوهشی پژوهشگاه رویان راه اندازی و به بهره برداری برسد تا کل جهان از ثمرات آن بهره مند شوند.
اسلامی تصریح کرد: پژوهشگاه رویان امروز جزو افتخارات ذکرشده در رتبه بندی جهانی هم هست و تراز کشور را با دانشی که در سلول های بنیادی به دست آورده، ارتقا داده است و امیدوارم این ریل حرکت و مسیر پرافتخار، هر روز قوی تر و قدرتمندتر طی شود و ملت ایران به بالاترین تراز جایگاهی خود که شایسته آن است، پست پیدا کند و نسل آینده ما هم از آن بهره مند شوند.






منبع:

1399/10/24
23:54:50
0.0 / 5
10084
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲