توسط سازمان زمین شناسی صورت می گیرد

اجرای طرح پتانسیل یابی ژئوپارك در محدوده استان اصفهان

اجرای طرح پتانسیل یابی ژئوپارك در محدوده استان اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، از آغاز تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم سرور پایه به صورت پایلوت و اکتشافات سیستماتیک در محدوده ای از استان اصفهان اطلاع داد و اظهار داشت: علاوه بر آن طرح پتانسیل یابی ژئوپارک در محدوده این استان در دستور کار سازمان قرار دارد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، رضا جدیدی اظهار داشت: در جهت همکاری گسترده میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با استان اصفهان در سال جهش تولید برای رونق بخشی به فعالیتهای زمین شناسی در حوزه زیرساخت و بررسی فرونشست و اکتشاف جهت تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع فولادی استان پیش از این، تفاهم نامه و قرارداد همکاری میان سازمان و واحدهای فولادی به امضا رسیده بود که سفر ما به این استان هم در همین راستا انجام شد.
وی افزود: دستاوردها و نتایج حاصل از ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور امسال در فاز اول و دوم به ثمر رسیده و در نشستی در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور متخصصان و مدیران واحدهای معدنی چند مبحث برای نخستین بار در کشور از جانب این سازمان در جهت توسعه همکاری ها پیشنهاد شد.
جدیدی از آغاز تهیه نقشه های زمین شناسی نسل دوم سرور پایه به صورت پایلوت و اکتشافات سیستماتیک در محدوده ای از استان اصفهان با مشارکت و تأمین منابع مالی از جانب سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و منابع مالی استان بعنوان اولین مبحث مطرح شده در این جلسه یاد کرد که برای نخستین بار در کشور اجرا می گردد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد پایگاه داده های علوم زمین در حوزه توصیفی و اسنادی و سامانه اطلاعات مکانی در استان دومین مبحث مهم مطرح شده بود، تصریح کرد: این مورد هم با درخواست بخش های معدنی استان عنوان شد که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در این بخش هم پیشنهادات و راهکارهای اجرایی خویش را بیان کرد.
پیشنهاد پتانسیل یابی ژئوپارک در محدوده اصفهان
جدیدی، از پیشنهاد پتانسیل یابی ژئوپارک در محدوده اصفهان با عنایت به پتانسیل مناسب استان در این بخش اطلاع داد و اظهار داشت: مطالعات ژئوتوریسم و ژئوپارک در این استان در مرحله مقدماتی انجام شده که برای رسیدن به نتایج مطلوب نیازمند مطالعات کامل تر و تفصیلی تر و پتانسیل یابی مناطق هستیم.
به قول وی، پیشنهاد پتانسیل یابی ژئوپارک در استان اصفهان توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به پیشنهاد کمیسیون گردشگری و کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان عرضه شده که مقرر شد راهکارهای اجرای این پروژه هم با مشارکت دوطرف طی ماه های آتی به سرانجام برسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تصریح کرد: با انجام سه مبحث توسعه مطالعات زمین شناسی و اکتشافی، تاسیس پایگاه داده های علوم زمین و همینطور پتانسیل یابی ژئوپارک شاهد توسعه همکاریهای گسترده و حصول نتایج تا پیش از سالجاری بین سازمان و استان اصفهان خواهیم بود.
جدیدی، دستیابی به نتایج مثبت حاصل از اکتشاف در گستره ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به سفارش واحدهای فولادی استان را بعنوان مهم ترین دستاورد این سفر یاد کرد و اضافه کرد: این امر باعث رونق بخشی بخش اکتشاف و شروع فرایند اکتشافات عمومی و همینطور ژئوفیزیک هوایی با مشارکت بخش خصوصی خواهد شد که در آینده نزدیک کمک شایانی به تولید اطلاعات پایه کشور در حوزه معدن و زیرساخت های زمین شناسی خواهد نمود.



1399/10/29
11:00:29
0.0 / 5
1207
تگهای خبر: تولید , سازمان , سفر , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳