اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش بنیان ایرانی به كنیا

اعزام هیات تجاری و هدایای دیپلماسی دانش بنیان ایرانی به كنیا

به گزارش لیمو بلاگ در جهت کمک به شرکتهای دانش بنیان در بازاریابی محصولات خود در بازارهای صادراتی و خلق فرصت های تجاری جدید هیاتی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۳۱ شرکت دانش بنیان و ۴ صندوق پژوهش و فناوری از  ۸ تا ۱۰ بهمن ماه جاری به کشور کنیا اعزام می شوند.


به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، در مورد این هیات تجاری توضیح داد: این برنامه با هدف دیدار با شرکتهای میزبان در حوزه نیازمندی ها و ایجاد تعامل مشترک برنامه ریزی شده است. بر این اساس تابحال ۷۰ شرکت کنیایی برای مذاکره تجاری با هیات اعزامی ایرانی در پرتال B۲B مربوطه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شرکت هایی که در این هیات حضور دارند در حوزه های تجهیزات و ماشین آلات، سلامت و غذا، الکترونیک، IT و ICT، محصولات پیشرفته و بروکر بازار فعال می باشند، اظهار نمود: علاوه بر شرکتهای دانش بنیان ۴ صندوق پژوهش و فناوری ایران بایو تک، تجهیزات پزشکی، صندوق یزد و صندوق انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات برای دیدار با صندوق های متناظر در کشور کنیا در این هیات تجاری حضور دارند.
ملکی فر تصریح کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان، تنها با حمایت مالی مستقیم میسر نمی گردد و بهبود فضای کسب و کار و توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان از الزامات این امر است، بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار کوشش برای تأمین مالی مستقیم شرکتهای دانش بنیان با درک صحیحی از این موضوع، برنامه ریزی مفصلی را برای کمک به توسعه بازار و خلق فرصت های تجاری جدید برای این شرکت ها انجام داده است. یکی از محورهای اصلی فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه، فراهم کردن بستر حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی و خارجی، دائمی و اعزام یا پذیرش هیات های تجاری است.
بر مبنای اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، همراه با این هیات تجاری محموله ای شامل کمک های توسعه ای متشکل از تجهیزات پزشکی و اقلام مبارزه با شیوع کرونا به میزان یک تن بعنوان هدیه به وزارت بهداشت کنیا تحویل می شود. این محموله شامل کالاهای فناورانه و محصولات شرکتهای دانش بنیان ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی است.



1399/11/07
23:35:00
0.0 / 5
1088
تگهای خبر: الكترونیك , پزشكی , پژوهش , تكنولوژی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵