در جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهیدبهشتی؛

مركز درمان در منزل سالمندی امداد افتتاح شد

مركز درمان در منزل سالمندی امداد افتتاح شد

به گزارش لیمو بلاگ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، مركز درمان در منزل سالمندی با هدف ارائه خدمات درمانی عمومی و تخصصی به سالمندان در واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی افتتاح شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی، دكتر علیرضا بهرامی با اشاره به اینكه حفظ كرامت سالمندان اولویت اول در جهاد دانشگاهی جهت راه اندازی مركز درمان در منزل «امداد» است، اظهار داشت: در همین راستا و برای رسیدگی جامع به مشكلات درمانی سالمندان، مركز «پایش سالمندی» هم با هدف ارائه كامل ترین خدمات تشخیصی و غربالگری در واحد جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی به راه افتاده است.
وی با اشاره به هرم جمعیتی كشور و بویژه تهران در مواجهه با پدیده سالمندی، عنوان كرد: باید برای مواجهه با بحران سالمندی در سالهای آتی برنامه ریزی نماییم چراكه این جمعیت در حال رشد، نیازمند خدمات آموزشی و درمانی ویژه هستند.
مراجعات مختلف به مراكز درمانی و تداخلات دارویی معضل عمده سالمندان
بهرامی با اشاره به مساله مراجعات مختلف سالمند به مراكز درمانی و تداخلات دارویی بعنوان یكی از اشكالات عمده سالمندان، اظهار نمود: سالمندان نسبت به افراد عادی نیاز بیشتری دارند و بنابراین رجوع آنها به پزشكان مختلف بیشتر شده و همین مساله به معضل تداخلات دارویی مشكلات و تبعات بعدی آن منجر می شود در صورتی كه می توان با راهكاری مناسب همچون ارائه خدمات در منزل، از بروز این مشكلات جلوگیری كرد.
ضرورت تغییر نوع خدمات دهی حوزه سلامت به سالمندان
وی با اشاره به اینكه تغییر نوع خدمات دهی حوزه سلامت به سالمندان یك لزوم است، عنوان كرد: یكی از بهترین حالت ها این است كه سالمند به سبك طب قدیم كه حكیم برای درمان در خانه ها و بر بالین بیمار حاضر می شد، در منزل ویزیت شود. این شیوه از بهترین روش های درمانی است، چراكه بیمار در ساختار زندگی خود ویزیت شده و پزشك هم با عنایت به مسایل زمینه ای، محیطی و اجتماعی تشخیص و درمان صحیح تری خواهد داشت.
رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی در این رابطه به راه اندازی "مركز درمان در منزل سالمندی امداد" در این واحد جهاد دانشگاهی اشاره نمود و اظهار داشت: ارائه خدمات درمان در منزل یا Home Care امروزه در خیلی از كشورها باب شده، به گونه ای كه در كشورهای پیشرفته كنار بیمارستان ها، مراكز اقامتی ویژه ای بوجود آمده كه خدمات پاراكلینیكی اولیه را با حداقل زمان ممكن ارائه كرده و بیمار دوره نقاهت خویش را در منزل و تحت نظارت بیمارستان سپری می كند.
كاهش زمان بستری در بیمارستان سیاست وزارت بهداشت
وی با بیان این كه هزینه تخت بیمارستان جزو گرانترین هزینه هاست، عنوان كرد: سیاست وزارت بهداشت این است كه با اجرای طرح های ویژه زمان بستری بیمار در بیمارستان را به حداقل كم كند، چراكه علاوه بر صرفه جویی در هزینه بستری، از شیوع عفونت های بیمارستانی هم پیشگیری می شود. به خصوص سالمندان به خاطر سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض صدمه عفونت های بیمارستانی قرار دارند.
راه اندازی مركز پایش سلامت سالمندی
وی با اشاره به خدمات مركز پایش سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی، خاطرنشان كرد: بیمار در مركز پایش سالمندی از جهت بینایی سنجی، شنوایی سنجی، تست های روان شناختی، مشكلات قلبی و عروقی و سایر بیماریهای شایع این سنین پایش شده و با تشكیل پرونده سلامت رسیدگی های بعدی وی راحت تر خواهد بود.
ضرورت همكاری مراكز امداد در منزل با بیمارستان ها
وی با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت در خصوص لزوم همكاری یك "مركز امداد در منزل" در كنار بیمارستان ها، عنوان كرد: این طرح با هدف كاهش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی ارائه شده، چراكه هر تخت بستری بیمارستان مبلغ گزافی برای دولت هزینه دارد، درصورتیكه می توان با برنامه ریزی مناسب از بستری های غیرضروری جلوگیری كرده و با اعزام پزشك و پرستار، خدمات درمانی مورد نیاز را در منزل ارائه كرد.
بسته سلامتی جهاد دانشگاهی برای سالمندان
بهرامی با اشاره به اینكه با راه اندازی مركز درمان در منزل سالمندی "امداد" خدمات پایش و درمانی در چارچوب یك پكیج در اختیار متقاضی قرار می گیرد، تصریح كرد: متقاضی ابتدا در مركز پایش سلامت سالمندی پایش شده و بر مبنای نتایج آن، پرونده سلامت برای سالمند تشكیل می شود تا از این پس ضمن جلوگیری از معضلاتی همچون تعدد رجوع سالمند به مراكز درمانی و یا تداخلات دارویی، بهترین و با كیفیت ترین خدمات در منزل در اختیار بیمار قرار بگیرد.
كاهش چشم گیر بار بیماری در نظام سلامت با فعالیت مراكز درمان در منزل
وی با اشاره به كاهش چشم گیر هزینه و بار بیماری در نظام سلامت با فعالیت مراكز درمان در منزل، عنوان كرد: مركز درمان در منزل "امداد" جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی در منطقه شمال تهران افتتاح شده و با عنایت به آمار ۲۵ درصدی جمعیت سالمند حوزه شمیرانات، مطمئنا پتانسیل بالایی برای ارائه خدمات درمانی با كیفیت برای سالمندان عزیز وجود دارد.رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به سایر خدماتی كه از راه این مراكز در اختیار شهروندان قرار می گیرد، اظهار نمود: خدمات پزشكی عمومی و تخصصی به خصوص تخصص های ویژه سالمندان، خدمات پرستاری، فیزیوتراپی، كار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، خدمات نمونه گیری و آزمایشگاهی، دندانپزشكی، تغذیه، رادیولوژی، سونوگرافی، نوار قلب، فیزیو تراپی، ماساژ، كاردرمانی، تهیه دارو، خدمات آمبولانس و غیره جزو خدماتی است كه در این مركز ارائه خواهد شد.
متقاضیان برای كسب اطلاعات و دریافت خدمات می توانند با شماره ۷۲۱۰۳ تماس حاصل فرمایند.

1397/11/16
15:42:37
2.5 / 5
4967
تگهای خبر: پزشكی , خدمات , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
جهاد دانشگاهی:
آدرس مرکز درمان در منزل سالمند امداد: emdadclininc.com
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱