در گفت وگو با لیمو بلاگ مطرح شد

اقدامات حمایتی مركز همكاریهای تحول و پیشرفت برای شركت های فعال در حوزه كرونا

اقدامات حمایتی مركز همكاریهای تحول و پیشرفت برای شركت های فعال در حوزه كرونا

به گزارش لیمو بلاگ رئیس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به همکاری‎ های این مرکز در وضعیت انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: این مرکز در حوزه هایی چون کیت های تشخیص، تولید داروی مؤثر در کووید-19 و همین طور در حوزه واکسن با شرکت های فناور همکاری داشته است و امیدواریم برمبنای برنامه ای که این شرکتها دارند، به دستاوردهای خوبی نائل شویم.


دکتر سیروس وطنخواه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اقدامات مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در وضعیت شیوع همه گیری بیماری کووید-۱۹ اضافه کرد: ماموریت ما رصد، شناسایی و رفع نیازهای گلوگاهی فناورانه استT بدین جهت ما در وضعیت همه گیری کرونا در زمینه های مختلفی مشارکت و همکاری داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه این همه گیری حادترین مساله دنیا و ایران است که با جان و اقتصاد جوامع آمیخته شده است، اظهار نمود: بدین جهت این همه گیری اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن نمایان است که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد.
وطنخواه افزود: بر این اساس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت در امتداد مامویت های خود از بهمن ماه سال قبل اقداماتی را با همکاری دستگاهها اجرائی کرده که در حوزه هایی چون کیت های تشخیص، تولید داروی مؤثر در کووید-۱۹ و همین طور در حوزه واکسن این ویروس بوده است.
رئیس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اشاره کرد: به شرکت های فناور داخلی که نیازهای مختلفی دراین زمینه داشتند کمک هایی ارائه شده که این تعاملات چه در زمینه تعامل با کشورهای دیگر و چه در تعامل با دستگاه های داخلی بوده که منجر به رفع نیازهای گوناگون این شرکتها شده است.
وی افزود: امروزه اقداماتی که در عرصه تولید واکسن صورت می گیرد، در بیشتر موارد مرکز همکاری ها، نقش آفرینی دارد و امیدواریم برمبنای برنامه ای که این شرکت های تولید کننده داخلی دارند، به دستاوردهای خوبی نائل شویم.
وطنخواه با اشاره به حمایت های مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت به شرکت های فعال در حوزه کرونا، اشاره کرد: ما اقدامات بسیاری در زمینه شناسایی فناوری های مبارزه و مقابله با کووید-۱۹ در حوزه مدیریت بحران، اجرائی و گزارش های مختلفی دراین زمینه عرضه کردیم و در اختیار مسئولان قرار دادیم.
وی اقدام دیگر این مرکز را در حوزه شناسایی داروهای مؤثر بر درمان کرونا عنوان نمود و اظهار داشت: داروهای مؤثر بر این ویروس را معرفی کردیم و سعی شده است که این داروها ساخت داخل شوند و هم اکنون تعدادی از این داروها در کشور در حال مصرف هستند.
رئیس مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری رفع نیازهای لجستیک و اقلام و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو و واکسن را از دیگر زمینه های فعالیت این مرکز نام برد و تصریح کرد: امروز کشور با محدودیت هایی مواجه می باشد که این امر باعث شده که دسترسی به مواد اولیه و برخی اقلام کار ساده ای نباشد و سعی کردیم این اقلام را تهیه نماییم و در اختیار شرکت های فعال در این عرصه قرار دهیم، ضمن آنکه در زمینه ایجاد هم افزایی میان دستگاهی نیز اقدام کردیم، به شکلی که در بعضی موارد لازم بوده است که برای بهره برداری از دستگاه های آزمایشگاهی هم افزایی ایجاد شود که دراین زمینه اقدام شده است.
وطنخواه با اشاره به چالش شرکتها در تولید انبوه تجهیزات و اقلام مقابله و مبارزه با کرونا، اشاره کرد: مرکز در این عرصه ها نیز فعال است و با تعدادی از شرکتها نیز به دنبال رفع نیازهای آنها هستیم.



1399/11/24
19:04:37
0.0 / 5
745
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴