افزایش عمر مفید قطعات دوار با تجهیزات ارتعاش گیر محققان كشور

افزایش عمر مفید قطعات دوار با تجهیزات ارتعاش گیر محققان كشور

ساخت تجهیزاتی در جهت کاهش ارتعاش قطعات متحرک محصول دانش بنیان یکی از شرکتهای دانش بنیان است که به قول آنها به کارگیری این تجهیزات از عدم کارایی قطعات متحرک جلوگیری خواهد نمود و عمر مفید تجهیزات دوار هم افزایش می یابد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مهدی احمدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، ضمن اشاره به توانمندی در ارتعاش گیری و بالانس تمامی قطعات دوار مورد استفاده در صنایع اظهار داشت: ارتعاش باعث خرابی و ناکارآمدی تجهیزات و مختل شدن صنعت می شود. به صورت مثال یک آسیاب یا سانتریفیوژ خون، در صورت وجود ارتعاش در تجهیزات دوار، کارایی خویش را از دست خواهند داد، ضمن آنکه با وجود ارتعاش علاوه بر افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، مصرف انرژی میانگین ۲۵درصد افزایش خواهد یافت.
وی ضمن اشاره به استفاده از تجهیزات ایران ساخت و فناوری های بومی این شرکت دانش بنیان در حوزه های گوناگون، اظهار داشت: نیاز صنایع مختلف به ارتعاش گیری بسیار گسترده است و هم اکنون به صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی پتروشیمی، لوازم خانگی، خودروساز، سیمان و فولاد، خدمات و محصولات فناورانه این حوزه را عرضه می نماییم.
احمدی، ضمن اشاره به تولید تجهیزات ارتعاش گیری و عرضه خدمات فناورانه این حوزه افزود: برخی صنایع نیاز دارند تجهیزات بالانس را در اختیار داشته باشند و با سرمایه گذاری روی این حوزه، از تجهیزات بالانس ایران ساخت این شرکت استفاده می نمایند. اما برخی دیگر از صنایع، نیازمند دریافت خدمات بالانس تجهیزات هستند که با استفاده از فناوری بومی و تجهیزات داخلی، در عرضه خدمات برای قطعات از ۲۵ گرم تا ۴۰ تن توانمند هستیم.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت می تواند با روش نوآورانه از تجهیزات بزرگ و گران قیمت مانند توربین ها بدون انجام عملیات حرارتی یا پرس در کوتاه ترین زمان ممکن ارتعاش گیری کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از روش ابداعی این شرکت، می توان بدون تلاش و خطا به دقت های صدمی در زمانی بسیار کوتاه تر از روش های پیشین دست یافت. همینطور فقط ۴۰ درصد از هزینه روش های پیشین در روش صرف می شود. فناوری مورد اشاره در صنایع توربین بسیار کاربرد دارد و در زمانی بسیار کوتاه قطعه را به مدار بازمی گرداند.
بر مبنای اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، احمدی، استفاده از روش چندصفحه ای برای ارتعاش گیری را یکی دیگر از فناوری های این شرکت دانش بنیان عنوان نمود و اضافه کرد: تا پیش از این ارتعاش گیری با استفاده از دو صفحه بالانس انجام می شد که دارای معایب خاص خود بود، با استفاده از روش چند صفحه ای، تنش های داخلی قطعه به کم ترین میزان خود می رسد. دستگاههای بالانس شرکت، به این فناوری مجهز هستند و افزایش حجم باربرداری و طول عمر را به همراه می آورند.




منبع:

1399/12/05
14:02:36
0.0 / 5
984
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲