در گفت وگو با لیمو بلاگ مطرح شد

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی كووید-19

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی كووید-19

به گزارش لیمو بلاگ رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تکیه بر اینکه داروهای ادعا شده در کشور برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اثرات اثبات شده ای ندارند، اظهار داشت: هیچ دارویی در این حوزه در پروتکلهای درمانی بین المللی وارد نشده است.


دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با ایسنا، در مورد تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری کرونا، اظهار داشت: در پروتکلهای درمانی این بیماری تاکید گردیده است که این داروها می توانند برای تسکین بیماری مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: زمانی که سازمان غذا و دارو تاییدیه برای دارویی صادر می کند، میتوان از آن دارو برای درمان بهره برد.
قانعی اظهار نمود: ولی آنچه که بعنوان دارو برای بیماری کووید-۱۹ در نظر داریم، دارویی است که بتواند در ICU بیمارستان ها به کاهش مرگ بیماران مبتلا منجر شود. بر این اساس تابحال ۳ داروی "کورتیکوئید استروئید"، "داروی ضد انعقاد" و "اکسیژن" بعنوان داروهایی که در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا موثر هستند، معرفی شده اند.
دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: سایر داروها شامل آن دسته از داروهایی که تولید آنها اعلام شده است، اثر اثبات شده ای ندارند و در پروتکلهای درمانی بین المللی هم وارد نشده اند، ضمن آنکه در کشور هم دارویی که منجر به کاهش مرگ ومیر ناشی از این ویروس شود، در اختیار نداریم.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، به تازگی از جانب بعضی از مسئولان ادعای کشف دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ اعلام شده است که به قول دکتر قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تابحال چنین دارویی نه در پروتکلهای درمانی جهانی وارد شده و نه در ایران به تولید رسیده است.




منبع:

1399/12/22
13:16:28
0.0 / 5
1198
تگهای خبر: بیمارستان , بین المللی , تولید , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱