در دیدار دكتر سالار آملی با سفیر سوریه در ایران مطرح شد

عزم ایران و سوریه بر توسعه همكاریهای علمی و پژوهشی

عزم ایران و سوریه بر توسعه همكاریهای علمی و پژوهشی

در دیدار رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سفیر سوریه در ایران، دو طرف بر اهمیت همکاریهای علمی، پژوهشی و لزوم توسعه و تقویت آن بین دو کشور تاکید نمودند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی در دیدار با شفیق دیوب، سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران اظهار نمود: با توجه به تحولات میدانی در سوریه و ضرورت بازبینی چارچوب همکاریهای علمی میان دو کشور، وزارت علوم متن پیش نویس تفاهمنامه ای را پیشنهاد کرده است که امیدواریم با حضور وزیر آموزش عالی سوریه، شاهد امضای این تفاهمنامه در تهران باشیم.

رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: آمادگی داریم تا حصول توافق میان دو طرف، هیئت کارشناسی، مذاکرات مقدماتی درباره یادداشت تفاهم را پی گیری کنند.

وی با بیان آمادگی وزارت علوم برای میزبانی وزیر آموزش عالی سوریه و هیئتی از رؤسای دانشگاه های سوریه تصریح کرد: آماده ایم از وزیر آموزش عالی سوریه برای سفر به ایران در نیمه اول خردادماه ۱۴۰۰ دعوت نماییم تا ضمن بازدید از مراکز علمی و پژوهشی ایران و دیدار با مقامات علمی و فناوری کشور، نشست همکاریهای دانشگاهی دو کشور را هم برگزار نماییم.

شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران هم در این دیدار اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که نظرات شفاف و اجرایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در این دیدار دریافت کردم. وزیر آموزش عالی سوریه هم مشتاقانه منتظر سفر به جمهوری اسلامی ایران است تا با امضای سند همکاری میان دو کشور، مسیر همکاری ها را تقویت کند.

وی همینطور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوریه دعوت نمودند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، در این دیداردو طرف توافق کردند تا هیئتی کارشناسی متشکل از مسؤلان سفارت و مرکز همکاریهای علمی بین المللی، متن پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری را بررسی و نهایی کنند. توافق برای تاسیس پژوهشگاه مشترک و راه اندازی دوره های مشترک آموزشی میان دانشگاه های دو کشور همچون محورهای مهمی بود که در این جلسه مطرح و بررسی گردید.





منبع:

1399/12/26
13:13:45
0.0 / 5
1160
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , سفر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴