اعلام فراخوان مشترك برای تامین مواد اولیه پروژه های واكسن كرونا

اعلام فراخوان مشترك برای تامین مواد اولیه پروژه های واكسن كرونا

با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، فراخوانی برای دعوت از شرکت های توانمند و دانش بنیان در زمینه تامین مواد اولیه واکسن کرونا منتشر گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا به نقل از ستاد زیست فناوری معاونت علمی در دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران توانسته است با پشتیبانی از سرمایه گذاری در بخش خصوصی، مجموعه های توانمندی را در حوزه تولیدات بیوتکنولوژی بوجود آورد و یکی از ثمرات این دانش و تخصص انباشته، ورود سریع و موفق ایران به تولید واکسن های کرونا، به محض شکل گیری پاندمی در جهان بوده است.
هم اکنون چند طرح توسعه واکسن کرونا در کشور در حال پیگیری است و به نظر می آید، با وجود تمامی فشارها، تحریم ها و مشکلات اقتصادی، عزم ایران برای ورود واکسن های ملی به بازار دارویی کشور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جدی است.
از سویی به سبب شدت نیاز به این واکسن ها، مواد اولیه مورد نیاز در فرآیندهای تولید نیز کاملا در دنیا کمیاب شده است؛ به نحوی که تعدادی از ساده ترین مواد اولیه مورد نیاز نیز صف های خرید گاهی ۶ ماهه را پیش روی خود می بینند ضمن آنکه مشکلات ناشی از تحریم های ناجوانمردانه، انتقال پول و مسائل لجستیکی مربوط به واردات مواد به کشور را نیز می بایست به این شرایط اضافه کرد.
در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام رحمت الله مقابل بعنوان دو مجموعه پیشرو در شکل دهی به اکوسیستم توسعه فناوری در کشور، نسبت به سرمایه گذاری و پشتیبانی از طرح های مواد اولیه واکسن کرونا با بهره گیری از ظرفیت داخلی اقدام نموده اند و دراین زمینه فراخوانی نیز منتشر نمودند.
طبق این فراخوان شرکت های توانمند در زمینه تولید محیط های کشت، مواد معدنی با گرید دارویی مورد نیاز در فرآیندهای تولید واکسن، ژل های تخلیص و "ادجوانت های" فرمولاسیون و همین طور مواد پلی استایرنی مورد نیاز در کشت های سلولی می توانند محصولات خودرا عرضه کنند.



1400/01/13
22:31:16
5.0 / 5
1030
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دانش بنیان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵