برای اولین بار؛

چین تولید تراشه های 7 نانومتری را شروع كرد

چین تولید تراشه های 7 نانومتری را شروع كرد

لیمو بلاگ: یک شرکت سازنده نیمه هادی در چین برای نخستین بار تولید تراشه های پیشرفته هفت نانومتری را در این کشور آغاز نموده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از سی جی تی ان، شرکت تیانشو ژیکسین که در شانگهای واقع است، تولید تراشه های هفت نانومتری چینی به نام جزیره بزرگ را آغاز نموده است.
فناوری ساخت تراشه های هفت نانومتری تا به امروز در انحصار چند شرکت آمریکایی مانند ان ویدیا و ای ام دی بوده که چین موفق شده این انحصار را در هم بشکند.
تراشه های هفت نانومتری مورد اشاره از نوع پردازنده های گرافیکی همه منظوره یا GPGPU هستند و علاوه بر پیشبرد فرایندهای متداول گرافیکی می توانند برخی فرایندهای کامپیوتری و محاسباتی دیگر را نیز که معمولاً توسط سی پی یو انجام می شود، تکمیل کنند. انجام این فرایندهای موازی موجب افزایش سرعت فعالیت کامپیوتر ها می شود.
تراشه های هفت نانومتری GPGPU نه فقط می توانند فرایندهای مختلفی را بصورت موازی انجام دهند، بلکه پهنای باند حافظه بالایی نیز دارند و پس جهت استفاده در دیتابیس ها و کامپیوتر هایی که فرایندهای محاسباتی پیچیده مربوط به هوش مصنوعی و غیره را انجام می دهند نیز مناسب هستند.
تلاش چین برای تولید تراشه های هفت نانومتری از سال ۲۰۱۸ شروع شد و مقرر است به زودی تولید انبوه این تراشه ها شروع شود. دسترسی عموم مشتریان به این تراشه ها از یک سال دیگر ممکن خواهد بود.


منبع:

1400/01/14
13:33:26
5.0 / 5
1273
تگهای خبر: تولید , شركت , فناوری , كامپیوتر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴