معاون رئیس جمهور:

كارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی یابد

كارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی یابد

به گزارش لیمو بلاگ سمنان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کارآفرینی با اعتبارات دولتی توسعه نمی یابد بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تصریح کرد و اظهار داشت: تغییر نگرش و فرهنگ سازی برای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با تلاش دولت و بخش خصوصی در استان سمنان بوجود آمده است.


سورنا ستاری شامگاه سه شنبه در شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اضافه کرد: از رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان می خواهم در ارتباط با رفع مشکلات شرکتهای دانش بنیان شهرستان گرمسار مطالعاتی انجام داده و برای رفع مشکلات پیشنهاداتی عرضه کنند.
وی تصریح کرد: در سفری دیگر از ظرفیت های علمی و فناوری شهرستان گرمسار هم بازدید خواهم داشت و برای رفع مشکلات این منطقه از استان سمنان در بُعد علمی و فناوری تلاش خواهد شد.
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تغییر نگرش در استان سمنان برای توسعه پارک های علم و فناوری بسیار پرارزش بوده و برای رونق شرکتهای دانش بنیان تمام مسؤلان در استان به شکلی دغدغه دارند.
ستاری اظهار داشت: اهمیت نیروی کار خلاق را درک نماییم و الان توجه به شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد برای آحاد جامعه نهادینه شده است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی مردم در جیب هایشان نیست بلکه در ذهن هایشان است اضافه کرد: برای توسعه شرکتهای دانش بنیان علاوه بر توجه به امر فرهنگ سازی باید زیرساخت های این حوزه هم تکمیل شود.
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هنر ما باید پشتیبانی از بخش خصوصی باشد و با پول دولتی نمی گردد برای توسعه کارآفرینی اقدام نمود اما بخش خصوصی میدان دار توسعه رویه های علمی و فناورانه در کشور است.
وی افزود: توسعه حاصل نگرش بخش خصوصی است. بعنوان مثال شرکت عقاب افشان در سمنان، از حالت کارخانه داری بیرون آمده و الان یکی از صنعت داران کشور است.
ستاری اظهار داشت: اجرای طرح های علمی در شرکت عقاب افشان افزایش پیدا کرده و خط تولید در این شرکت احیا شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: وقتی جوانان پر استعداد داریم باید از این ظرفیت استفاده گردد و هنر دانش بنیانی در همه جا نهادینه شود.
وی افزود: انتظار می رود به سرعت تعیین تکلیف ۲۰ هکتار از اراضی پارک علم و فناوری استان صورت گیرد تا شرکت ها بتواند در این اراضی سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان یک میلیارد تومان سرمایه ثبت سده دارد که باید این رقم ناچیز تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: مطالعه تکنولوژی های بهینه سازی آب و فاضلاب باید حتما اجرا شود و شرکتهای دانش بنیان در انجام اموری از این دست، جدی و فوق العاده کار کنند.
وی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها تاکید و افزود: در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، از ایده پردازی ها استقبال می نماییم.




منبع:

1400/01/18
23:49:15
5.0 / 5
1006
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , تولید , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲