پذیرش هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه در نخستین رویداد یكشنبه های صادراتی صندوق نوآوری

پذیرش هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه در نخستین رویداد یكشنبه های صادراتی صندوق نوآوری

به گزارش لیمو بلاگ نخستین برنامه ˮیکشنبه صادراتیˮ امسال با پذیرش هیات تجاری و فناوری از روسیه برگزار شد و ۸ شرکت دانش بنیان با مزایا و فرصت های صادراتی به روسیه آشنا شده و برای افزایش تعاملات صادراتی مذاکره کردند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست در مورد حمایت های بلاعوض صندوق در توسعه بازار محصولات دانش بنیان اظهار داشت: یکی از خدمات مهم توانمندسازی صندوق نوآوری توسعه بازار شرکتهای دانش بنیان است که بیشترین مبلغ حمایت بلاعوض در دو سال قبل و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هم در همین حوزه پرداخت شده است. این خدمت شامل پشتیبانی از حضور شرکت ها در نمایشگاه ها و پاویون های داخلی و خارجی، نمایشگاه های دائمی خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیات های تجاری برای مذاکره شرکتهای دانش بنیان با مشتریان بالقوه است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه های ترویجی و مشاوره ای صندوق نوآوری تحت عنوان "کلینیک مشاوره مدیریت صادرات" را شرح داد و اظهار داشت: یکی از برنامه های این کلینیک یکشنبه های صادراتی است که روزهای یکشنبه اجرا می شود. در این برنامه مشاوران حوزه صادرات برای عرضه مشاوره به شرکتهای دانش بنیان حضور خواهند داشت. همینطور کسانی که در بازارهای هدف شرکتهای دانش بنیان سابقه فعالیت دارند، حضور داشته و تجربیات خویش را به شرکت ها عرضه می کنند. علاوه بر این رایزن های بازرگانی ما در کشورهای هدف هم در این برنامه حضور خواهند داشت و اطلاعات در ارتباط با فعالیت در کشورهای هدف مانند محدودیت ها، فرصت ها و مزیت ها را در اختیار شرکت ها قرار می دهند.
شاوردی در مورد برنامه یکشنبه صادراتی روسیه نیر توضیح داد و اظهار داشت: نخستین برنامه یکشنبه صادراتی سالجاری با پذیرش هیات تجاری و فناوری از روسیه برگزار گردید. در این برنامه هیاتی متشکل از اِمین علی اف نماینده تام الاختیار جمهوری داغستان در ایران، شمیل مورتازالیف تاجر روس، مجید یگانه خراسانی طرف قرارداد آریانا در داغستان جهت برگزاری نمایشگاه دائمی و همینطور بهمن صاحبی، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری داغستان در ایران حضور داشتند و مذاکراتی را با ۸ شرکت دانش بنیان انجام دادند.
وی افزود: یکشنبه صادراتی با هدف هموارسازی مسیر صادرات شرکتهای دانش بنیان طراحی و اجرا شده که نخستین رویداد آن به نمایندگانی از منطقه داغستان روسیه اختصاص داشت. در این دیدار شرکت ها توانمندی خویش را عرضه کردند و طرف روسی نیازمندی های فناورانه خویش را بیان کرد و ظرفیت هایی که برای همکاری فناورانه بین دو طرف وجود دارد، عنوان شد. حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات دانش بنیان هم معرفی و تشریح شد.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همینطور برنامه های دیگر برای توسعه بازار روسیه را بیان کرد و اظهار داشت: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی در داغستان روسیه و در بندر ماهاچ کالا راه اندازی خواهد شد تا شرکتهای دانش بنیان محصول خویش را معرفی کرده و صادرات خویش را آغاز کنند. همینطور در اوایل خرداد ماه سالجاری، یک هیات تجاری و فناوری عازم مسکو می شود و خانه نوآوری در مسکو هم افتتاح و مذاکرات تجاری با طرف روسی هم برگزار می شود.
به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شاوردی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه یکشنبه های صادراتی بتوانیم به شرکتهای دانش بنیان آموزش و مشاوره برای ورود به بازار صادراتی، عرضه و تجربیات افراد فعال در این عرصه را به شرکتهای دانش بنیان منتقل نماییم که بتوانیم مسیر ورود آنها به بازارهای خارجی را تسریع و تسهیل نماییم. یکشنبه صادراتی هفته آینده پذیرش هیاتی از عراق و هفته پس از آن از کنیا خواهد بود.




منبع:

1400/01/23
19:36:15
5.0 / 5
1183
تگهای خبر: خدمات , دانش بنیان , شركت , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳