با حكم وزیر بهداشت؛

دبیر كمیته علمی كشوری COVID-19 منصوب گردید

دبیر كمیته علمی كشوری COVID-19 منصوب گردید

لیمو بلاگ: با حکمی از طرف دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر عاطفه عابدینی بعنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب گردید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در حکم دکتر نمکی خطاب به دکتر عاطفه عابدینی آمده است: "با توجه به سوابق بهادار سرکارعالی و زحمات شبانه روزی که در مدیریت بیماران مبتلا به COVID-۱۹ در کشور متقبل شده اید، بدینوسیله به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ منصوب می شوید. انتظار می رود موارد زیر را پیگیری فرمائید:
۱- تشکیل جلسات کمیته علمی با هماهنگی و نظارت معاون محترم درمان با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشور که در حوزه بیماری در علوم پایه و بالینی صاحبنظرند و در طول مدت اپیدمی در تشخیص و درمان بیماران حضور فعال داشته اند.
۲- بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور و بروزرسانی اطلاعات آنها با بهره بردن از تجارب مراکز فوق در امتداد کاهش بار بیماری و مرگ و میرها.
۳- بررسی و تحلیل داده های مراکز مختلف و ارسال آنها به مراجع ذیربط و دفتر اینجانب بصورت هفتگی و یا ماهیانه.
۴- ارتقاء دانش و مهارت تیم های مدیریت بیماری به خصوص بخش مراقبت های ویژه در مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپائی، آزمایشگاه های تشخیصی و دیگر مراکز در رابطه با مدیریت بیماری با برگزاری دوره های آموزشی و ارسال اطلاعات و مطالب آموزشی بوسیله ایجاد شبکه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی.
۵- بررسی مطالعات جهانی و بروز رسانی پروتکلهای درمانی منطبق بر داده های بین المللی و تجارب بهادار ملی.
۶- کمک به معاونین محترم بهداشت و تحقیقات و فناوری در تکمیل مطالعات علمی واکسن COVID-۱۹ و همین طور تدوین پروتکلهای مورد نیاز جهت مراقبت از گیرندگان واکسن به خصوص در گروه های لطمه پذیر در مقابل عوارض احتمالی واکسن های مختلف و تعیین افراد ناظر از کمیته علمی برای هر کدام از برندهای واکسن های مختلف داخلی و خارجی جهت ثبت مستمر عوارض و ایمنی بخشی آنها با مشارکت در تیم های کشوری که در معاونت محترم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.
۷- رتبه بندی علمی بخش های کووید کشور با نظارت معاون محترم درمان.
۸- اطلاع رسانی در مورد نظرات کمیته علمی و انتقال مطالب عنداللزوم بوسیله رسانه ها با هماهنگی لازم.
توفیق سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم".
پیش از این دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری سمت دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ را برعهده داشت.




منبع:

1400/01/29
14:22:28
5.0 / 5
1169
تگهای خبر: بیمارستان , بین المللی , پزشكی , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲