با ساخت نخستین روتور توربین بخار؛

ایران در بین پنج كشور برتر سازنده روتور توربین جهان قرار گرفت

ایران در بین پنج كشور برتر سازنده روتور توربین جهان قرار گرفت

به گزارش لیمو بلاگ البرز مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران از ساخت اولین روتور توربین بخار ساخت ایران در البرز آگاهی داد و اظهار داشت: برای خرید این توربین از خارج کشور به 900 میلیارد ریال (حدود سه میلیون یورو) ارز نیاز بود که با ساخت داخل این روتور، تمامی هزینه های صرف شده به 350 میلیارد ریال کاهش یافته است.



عبدالرسول پیشاهنگ در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ساخت اولین روتور توربین بخار در کشور اظهار داشت: این توربین با شش متر طول و ۱۵ تن وزن، تعداد ۲۵۱۹ عدد پره دارد که به روش مهندسی معکوس طراحی و در داخل کشور، تولید شده است.

پیشاهنگ اضافه کرد: توربین که از تجهیزات اصلی و اولیه در هر کدام از انواع نیروگاه هاست، در محدود کشورهایی قابل ساخت است.

وی اشاره کرد: ساخت این روتور توربین ۸۲.۵ مگاواتی بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته و توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تولید شده است.

پیشاهنگ در ادامه اظهار داشت: برای خرید این توربین از خارج کشور به ۹۰۰ میلیارد ریال (حدود سه میلیون یورو) ارز نیاز بود که با ساخت داخل این روتور، تمامی هزینه های صرف شده به ۳۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی در آخر اظهار داشت: زمان صرف شده در ساخت این روتور توربین، شش ماه بود و ۷۵ هزار نفر ساعت کارکرد در بخش های مهندسی متالورژی، مکانیک و ساخت، تدارکات، ماشینکاری، پره سازی، تست های غیرمخرب و کنترل ابعادی برنامه ریزی و اجرا را شامل شد.

گفتنی است این دستاورد امروز سه شنبه ۳۱ فروردین در نیروگاه منتظر قائم استان البرز رونمایی می شود.





منبع:

1400/01/31
12:56:57
5.0 / 5
1114
تگهای خبر: تولید , شركت , مكانیك
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳