دهمین كنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،

باید به سمت الگوی مصرف مناسب حركت نماییم

باید به سمت الگوی مصرف مناسب حركت نماییم

به گزارش لیمو بلاگ عضو اندیشکده امنیت غذا، آب و محیط زیست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: جامعه باید به تدریج به سمت الگوی مصرف مناسب از نظر سلامت و توجه به پتانسیل های تولیدی کشور و فرهنگ و آداب و رسوم و دستورالعمل های اسلامی ایرانی سوق یابد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد شاهدی در دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مقاله خود با موضوع نیازها و ضرورت های اصلاح و ترویج الگوی تغذیه سالم و حلال را ارائه داد.
وی که مقاله خودرا در سالن شماره دو کنفرانس ارائه کرد در توضیح مقاله اش، اظهار داشت: نیازهای غذای جامعه باتوجه به نیازهای بدن افراد، حفظ سلامت آحاد جامعه و پیش گیری از بیماریها با تامین زمینه های لازم برای آن بر طبق آمار و اطلاعات موجود و پتانسیلهای بالقوه کشور تبیین و مشخص شده است.
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد: برای تامین حداکثری این نیازها که امکان تولید آن در داخل کشور هست، برنامه ریزی های خاصی ضروری می باشد. اگر عزم جزم شود و بتدریج در جهت تامین این نیازها حرکت شود کشور می تواند در خیلی از زمینه ها، غذای مورد نیاز را در داخل تولید و تامین کند. اطلاعات مربوط به این نیازها باتوجه به آمار و اطلاعات انتشار یافته در نشریات معتبر موجود ارائه شده است. بدیهی است که این مهم در صورتی به نتیجه خواهد رسید که مسئولان اجرای آنرا بپذیرند و برای رسیدن به آن عزم جزم کرده و از توجه به نیازهای روزمره فراتر رفته و آینده نگری لازم را داشته باشند. تعدادی از راهکارهای چگونگی رسیدن به این نیازها نیز در این مقاله و به طور مجمل ارائه شده است.
شاهدی افزود: جامعه باید بتدریج به سمت الگوی مصرف مناسب از نظر سلامت و توجه به پتانسیل های تولیدی کشور و فرهنگ و آداب و رسوم و دستورالعمل های اسلامی ایرانی سوق یابد. در این مقاله راهکارهای ترویج انتخاب صحیح مواد غذایی و تغذیه صحیح و سالم، باتوجه به نیازهای بدن و توانایی های تولید کشور و توانایی اقتصادی قشرهای مختلف جامعه ارائه شده است. بدیهی است پیش زمینه موفقیت در رسیدن به این هدف و در نهایت اصلاح الگوی مصرف، خواست مسئولان، آموزش جامعه تولید کننده و مصرف کننده بوسیله رسانه های جمعی، مدارس، دانشگاهها، فضای مجازی و غیره است.
بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، وی ادامه داد: باز از با اهمیت ترین پیش نیازهای اجرائی، داشتن مدیران آگاه و معتقد به جامعه الگو و گرفتار نشدن در خواسته های روزمره خود و علاقمند بودن به تعالی جامعه است. حقیقت آنکه اگر مدیران سالم (سلامت جسمی، روانی و اجتماعی- معنوی) و فرهیخته و آگاه و عالم به امور مدیریت خود وجود نداشته باشند و اگر سیستم آموزشی و فرهنگسازی، خود گرفتار اوامر نفسانی باشد، تلاشها جز آب در هاون کوفتن و به نتیجه نرسیدن، اثربخشی دیگری نخواهد داشت. البته برای اصلاح امور مدیریتی و آموزشی جامعه راهکارهای مناسبی وجود دارد و باید بتدریج و با برنامه صورت گیرد که جایگاه طرح آن این مقاله نیست.




منبع:

1400/02/30
12:48:01
5.0 / 5
1061
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵